Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit ghí

Ghí | postup přípravy. Ghí je indický název pro tzv. přepuštěné máslo. I u nás je tato úprava másla tradičně používaná. Připravuje z kravského másla a vznikne oddělením tuku od pevných mléčných částic. I když se ghí připravuje z másla, má jiné vlastnosti než máslo.

  • Ghí se dobře roztírá,
  • vyšší kouřový bod, takže se na rozdíl od normálního másla nepřepaluje,
  • zlepšuje chuť a zároveň i stravitelnost.

Co je potřeba

  • kravské máslo
1

Máslo vložíme do hrnce a zahříváme na mírném ohni, až začne vařit.

2

Máslo vaříme na mírném ohni a jakmile se na povrchu objeví bílá pěna, sebereme jí. Následně stáhneme oheň na minimální teplotu. Je nutné dávat pozor, aby se ghí nepřipálilo. Průběžně z povrchu odstraňujeme vznikající pěnu a sražené máslo.

3

Vaření ghí nám bude trvat cca ½ hodiny. Hotové ghí je průzračné, nesmí mít nahnědlou barvu, ale musí být zlatavě žluté.

4

Hotové ghí přecedíme přes jemné sítko nebo můžeme použít i plátno. Přecezené ghí pak necháme vychladnout.

5

Jak uchovávat ghí

  • Ghí můžeme, vzhledem k jeho stabilitě, uchovávat při pokojové teplotě. Pokud ho uchováváme při pokojové teplotě, má údajně větší léčebné účinky. Navíc prý delším skladováním zraje a má tím ještě lepší účinky.
  • Nebo ghí uchováváme v suchu a chladnu ve spíži.
  • V lednici, ale musíme počítat s tím, že však bude tužší.

Sebrané sražené kousky a pěnu nevyhazujeme.

  • Použijeme při vaření a pečení.
  • Můžeme namazat na chleba apod.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čokoládový fondant | recept
Čokoládový fondant | recept. Každý milovník čokolády nad tímto dezertem zaplesá. Po rozkrojení malé bábovičky náš totiž překvapí tekutá čokoládová láv…