Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit indickou zeleninovou kormu | recept

30. Prosinec 2019

Indická zeleninová korma | recept. Korma je jedním z tradičních indických pokrmů, pro jehož přípravu můžete zvolit kuřecí či vepřové maso, ale klidně si vystačíte pouze s různými druhy zeleniny. Jedná se o úžasně aromatickou a mírně pikantní omáčku, kterou ocení i všichni, kdo neholdují příliš ostrému jídlu. Recept na indickou zeleninovou kormu naleznete na řádcích níže. Postup je velmi rychlý a jednoduchý.

Co je potřeba

  • 2 lžíce olivového oleje nebo ghí (přepuštěného másla)
  • 1 cibule
  • 2 stroužky česneku
  • kousek čerstvého zázvoru
  • asi 500 g libovolné zeleniny (např. mrkev, fazolové lusky, květák, hrášek apod.)
  • 2 menší brambory
  • sůl, pepř, kurkuma, římský kmín, garam masala koření (případně oblíbené kari koření)
  • čerstvé bylinky na ozdobení (např. koriandr či petrželka)
  • 50 ml bílého jogurtu
  • 250 ml kokosového mléka či smetany (lze nahradit jinou rostlinnou, případně kravskou smetanou)
1

V hlubší pánvi rozpálíme olivový olej nebo ghí a osmažíme na něm nadrobno nakrájenou cibuli, prolisovaný česnek a najemno pokrájený nebo nastrouhaný čerstvý zázvor.

2

Posléze přidáme očištěnou zeleninu (včetně brambor) nakrájenou na malé kousky. Vše osolíme, okořeníme a zalijeme kokosovým mlékem. Zeleninu dusíme na mírném ohni do změknutí.

3

Nakonec omáčku zahustíme bílým jogurtem a případně dochutíme. Podáváme ji zdobenou čerstvými bylinkamidušenou rýží nebo indickými plackami.

  • Zeleninu můžete libovolně obměňovat, použít se dají nejrůznější druhy – např. paprika, rajčata, brokolice apod.
  • Přidat lze i velmi chutný indický sýr – paneer. Pokud jej neseženete, je možné si jej vyrobit doma.
  • Omáčku je možné ozvláštnit plátky mandlí nebo kešu ořechy. Pálivější omáčky pak dosáhnete, pokud přidáte chilli koření či nakrájenou chilli papričku.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit řepný kečup | recept
Řepný kečup | recept. Červená řepa je velice oblíbenou zeleninou. Obsahuje spoustu zdraví prospěšných látek, např. kyselinu listovou, řadu minerálních…
Jak na želé z kiwi | recept
Želé z kiwi | recept. Kiwi je u nás v zimě poměrně snadno dostupné ovoce. Jeho cena sice nenahrává mohutné konzumaci, ale jak se říká, na zdraví…