Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit italský dezert bomboloni | recept

Italský dezert bomboloni | recept. Bomboloni – tradiční italský dezert velmi podobný našim koblihám. Název se překládá do češtiny taktéž jako „koblihy“ a v originále se vztahuje ke slovu „bomba“. Opravdu se jedná o kalorickou bombu, určitě se však nic nestane, pokud si ji jednou za čas dopřejete. Připravuje se z kynutého těsta a plní vanilkovým či jiným krémem. Recept na italský dezert bomboloni a stejně tak i návod na přípravu zdravé domácí nutelly naleznete na následujících řádcích.

Co je potřeba

  • 500 g hladké špaldové mouky
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 200 ml mléka
  • 80 g másla
  • 2 vejce
  • 20 g čerstvého nebo 7 g sušeného droždí
  • špetka soli
  • rostlinný olej na smažení
  • moučkový cukr na obalení a libovolná náplň
1

Do mísy nasypeme špaldovou mouku, uprostřed utvoříme důlek a rozdrobíme do něj kvasnice, zasypeme je lžící třtinového cukru a zalijeme vlahým mlékem.

Necháme chvilku vzejít kvásek, posléze přidáme rozehřáté máslo, vejce, špetku soli a z ingrediencí vypracujeme hladké těsto. Důkladně jej rukama zpracujeme, mísu s těstem přikryjeme utěrkou a necháme jej asi hodinu a půl kynout.

2

Následně z těsta na pomoučeném vále vyválíme asi 1 cm silný plát. Pomocí skleničky z něj vykrájíme kolečka o průměru asi 5–7 cm. Kolečka překryjeme utěrkou a necháme je ještě zhruba 20 minut kynout.

3

Bomboloni smažíme z obou stran dozlatova ve vysoké vrstvě rostlinného oleje. Položíme je na papírový ubrousek, který vsákne přebytečný tuk, a nakonec je ještě teplé obalíme v moučkovém cukru.

4

Bomboloni je možné naplnit vanilkovým krémem ze žloutků či pudinku, džemem nebo třeba domácí nutellou. Chutnou a zdravější domácí nutellu připravíte rozmixováním 200 g pražených oříšků na jemnou pastu. Poté pastu smícháme s 5 lžícemi datlového sirupu a 3 lžícemi kakaa (nejlépe nepraženého).

  • Těsto je možné dochutit vanilkovým luskem či extraktem nebo strouhanou pomerančovou či citronovou kůrou.
  • Bomboloni se dají zdravěji připravit pečením v troubě (zhruba 20 minut na 170 °C).
  • Nutellu snadno vyrobíte z koupeného oříškového másla, které již stačí jen smíchat s ostatními ingrediencemi.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct Šalamounovy řezy | recept
Šalamounovy řezy | recept. Tento recept na Šalamounovy řezy znám již odmalička. Vcelku brzy jsem ho pak začala péct sama, je to šťavnatý koláč, který…