Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit jáhlové placky se zeleninou | recept

04. Leden 2020

Jáhlové placky se zeleninou | recept. Jáhly patří mezi velmi zdravé a navíc přirozeně bezlepkové potraviny. Možná znáte sladký jahelník, který se u nás peče již po staletí. Jáhlové placky se zeleninou jsou příjemnou bezmasou obměnou karbanátků. Jejich přípravu zvládne každý a výsledný pokrm je možné podávat s brambory či zeleninovým salátem nebo jej použít třeba pro naplnění hamburgerů.

Co je potřeba

  • 200 g jáhel
  • 400 ml zeleninového vývaru nebo vody
  • 200 g čerstvé či mražené zeleniny (použijte třeba mrkev, cuketu, lilek, kukuřici, hrášek, listový špenát, řapíkatý celer apod.)
  • 1 malá cibule
  • 2 vejce
  • 2 stroužky česneku
  • sůl, pepř, čerstvé či sušené bylinky (skvěle se hodí majoránka, petrželka či saturejka)
  • kukuřičná strouhanka na obalení
  • rostlinný olej na smažení
1

Jáhly nejprve spaříme vroucí vodou. Poté je nasypeme do hrnce, zalijeme je zeleninovým vývarem či vodou a vaříme je na mírném ohni doměkka, dokud se tekutina neodpaří.

2

Následně jáhly necháme zcela vychladnout, přidáme k nim na malé kousky nakrájenou cibuli a další zeleninu, prolisovaný česnek a vejce. Vše ochutíme solí, pepřem a pokrájenými čerstvými bylinkami (případně sušenými).

3

Směs důkladně promícháme a poté z ní rukama vytvarujeme placičky, které obalíme v kukuřičné strouhance.

4

Placky osmažíme na rostlinném oleji z obou stran dozlatova. Položíme je na papírový ubrousek, který vsákne přebytečný tuk.

Podáváme je, jak již bylo výše zmíněno, s vařenými brambory, zeleninovým salátem nebo kysaným zelí či jinou mléčně kvašenou zeleninou. Můžete je použít také pro naplnění hamburgerů či baget, v tom případě skvěle poslouží jako rychlé občerstvení do práce i na piknik.

  • Jáhlové placky se dají místo smažení upéct v troubě na plechu vyloženém pečicím papírem. Pouze je pokapejte trochou rostlinného oleje.
  • Do placek je možné přidat také strouhaný sýr.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na mrkvovou omeletu | recept
Mrkvová omeleta | recept. Omeletu lze připravit na tísíce způsobů. Stačí popustit uzdu fantazii, lze si pohrát s použitou moukou, tekut…
Jak na želé z kiwi | recept
Želé z kiwi | recept. Kiwi je u nás v zimě poměrně snadno dostupné ovoce. Jeho cena sice nenahrává mohutné konzumaci, ale jak se říká, na zdraví…