Co je potřeba

Ingredience podle jednotlivých předpisů
Vybavená kuchyně

1

Na kapustové závitky zužitkujeme velké svrchní listy z kapustové hlávky. Pevný střed vyřízneme. Zbylé listy odřízneme od košťálu a důkladně opereme. Na závitky můžeme použít i listy, které jsme si k tomuto účelu odložili do lednice nebo i do mrazáku.

2

Tužší svrchní listy kapusty na závitky musíme předem povařit. Do vyššího hrnce je skládáme tak, že na dno vložíme listy nejtmavší a směrem nahoru vkládáme listy světlejší. Tmavé listy jsou nejtužší a pozice u dna jim zajistí prudší var než u listů ve vyšších patrech. Vodu na vaření osolíme. Poté ji můžeme použít na přípravu polévky.

3

Uvařené kapustové listy zchladíme ve studené vodě, necháme okapat a pak ještě osušíme (utěrkou, třeba papírovou). Silné střední žebro, případně i pobočná silnější žebra seřízneme, a nebo rozklepeme paličkou na maso.

4

Na listy natřeme nádivku. Výtečné jsou masové nádivky z předem trochu tepelně upraveného mletého masa (třena s i s trochou rýže), a nebo nádivky ze žemlí, vajec, případně i trochy uzeného masa. Ke kapustě ladí česneková příchuť, takže jej můžeme do hmoty přidat.

5

Z pravé a levé strany (z pohledu kuchařky) listy přehneme dovnitř. Pak závitek smotáme. Aby nádivka nevytékala ze závitku, ponecháme nejvzdálenější část listu volnou. Závitek spíchneme párátkem. Další úprava je různá.

6

Kapustové závitky můžeme vložit do tukem vymazaného pekáčku, zasypat cibulí, česnekem, případně slaninou, podlít vodou, upéct a pak upravit výpek. Závitky vyjmeme, vypečený tuk zahustíme moučným málem nebo trochou mouky, zasmahneme a naředíme. Jako přílohu podáváme brambory nebo dušenou rýži.

7

Nebo můžeme kapustové závitky vložit do tukem vymazaného pekáčku, zalít dochucenou bešamelovou omáčkou a zapéct. U této úpravy nevznikne moc vypečené šťávy, takže se závitky s bešamelem hodí k bramborové kaší nebo ke šťouchaným bramborám.

8

Další varianta: Na list kapusty položíme plátek šunky a plátek sýru (konzumní eidam), smotáme, spíchneme, obalíme v trojobalu nebo ve vaječném těstíčku a usmažíme ve vyšší vrstvě tuku. Tato úprava nadchne zejména milovníky smažených jídel. Podáváme s bramborami, kaší, případně s domácí tatarskou omáčkou.

9

Nebo na list položíme kousek uzeného masa (sekané, krájené paštiky nebo jiného zbylého tepelně už upraveného masa). Složíme do čtvercového balíčku. Spíchneme párátkem. Obalíme v trojobalu nebo ve vaječném těstíčku a vysmažíme. Když nemáme maso nebo ho nejíme, stačí zasypat list trochou strouhánky, složit do balíčku. Smažené kapustové "obálky" nejlépe chutnají s novými bramborami či s bramborovou kaší. Dobře se k nm hodí i studená rajčatová omáčka.

10

Když necháme kapustové závitky vychladnut, můžeme je ostrým nožem nakrájet na plátky a podávat jako originální studené pohoštění k pivu nebo k vínu.

Varování

Párátka ze závitků vyjmeme.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.81818
Average: 4.8 (11 votes)