Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit linecký tvarohový koláč s mákem | recept

15. Listopad 2020

Jak připravit linecký tvarohový koláč s mákem | recept. Pokud stejně jako já neodoláte kombinaci tvarohu a máku, rozhodně vyzkoušejte následující recept. Tento koláč je spojením právě těchto dvou ingrediencí, k tomu doplněný křehkých lineckým těstem. Navíc je jednoduchý na přípravu, krásně vypadá. A to i v situaci, když se Vám zamýšlené šrafování ne zcela vydaří.

Co je potřeba

Uvedené množství je do dortové formy o průměru 23 cm

Těsto:

  • 100 g změklého másla
  • 100 g moučkového cukru
  • 225 g polohrubé mouky
  • 1 vajíčko

Náplň (krém):

  • 3 vaničky polotučného tvarohu
  • 1 zakysanou smetanu
  • 150 ml mléka
  • 2 vanilkové cukry
  • 60 g moučkového cukru
  • 3 lžíce Maizeny (Solamylu)
  • 2 vajíčka
  • 200 g mletého máku
1

Do mísy vložte veškeré suroviny potřebné na těsto a vypracujte hladké, polotuhé těsto.

2

Dortovou formu vyložte pečícím papírem a těsto do ní prsty rovnoměrně rozprostřete.

3

Nyní si připravte krém. Do mísy dejte tvarohy, zakysanou smetanu, 100 ml mléka, vanilkové cukry, moučkový cukr, maizenu a vajíčka. Vše umíchejte do hladké hmoty.

4

Krém rozdělte na dvě části. Do menší z nich vsypte mák a 50 ml mléka. Promíchejte.

5

Nyní formu s připraveným těstem naplňte krémem, a to tak, že doprostřed dejte 2 lžíce světlého krému, na ně 2 lžíce makového krému. Takto postupujte do zaplnění půlky formy.

6

Koláč pečte v předem vyhřáté troubě po dobu 50 minut na 180 °C.

7

Koláč nechejte dostatečně ztuhnout, nejlépe vychladit v lednici. Ano, budete muset ještě chvíli vydržet. Potom už stačí jen nakrájet a servírovat.

Do krému neváhejte přidat trochu rumu na ovonění.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct drobenkový makový koláč
Makový koláč z drobenky je z kategorie receptů pro začátečníky. Zvládne jej upéct naprosto každý, včetně starších dětí. Mezi dvěma vrstvami křupavé dr…