Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit lyonský salát s vejci

Jak připravit lyonský salát s vejci | recept. Lyonský salát se připravuje z čerstvé zeleniny, vajec (nejčastěji „ztracených“), opečené slaniny a krutónů, vše je dochuceno lehkou olejovo-octovou zálivkou. V našem však naleznete recept na lyonský salát s vejci natvrdo uvařenými, který se Vám jistě bude hodit po Velikonocích nebo při jiné příležitosti, kdy je třeba zužitkovat vařená vejce. Postup je velmi jednoduchý a výsledkem bude jistě překvapen i odpůrce zdravé výživy. Slaninu ovšem můžete vynechat a poté bude salát lehčí i zdravější.

Co je potřeba

  • 4 hrsti listového salátu (např. ledového salátu nebo směsi různých druhů)
  • 10 cherry rajčat
  • půlka salátové okurky
  • 2 jarní cibulky
  • 4 vejce uvařená natvrdo
  • 50 g anglické slaniny
  • 2 lžíce balzamikového octa
  • 3 lžíce panenského olivového oleje
  • 1 lžička dijonské (případně plnotučné) hořčice
  • sůl, pepř, čerstvé bylinky
  • 2 starší rohlíky nebo jiné pečivo vhodné pro přípravu krutónů
1

Rohlíky nebo jiné vhodné pečivo nakrájíme na kostičky, nasypeme je na plech vyložený pečicím papírem, přelijeme lžící olivového oleje a osolíme, případně i ochutíme bylinkami. Krutóny pečeme v troubě na 250 °C do křupava. Trvá to jen pár minut.

2

Zálivku na salát připravíme následujícím způsobem: V hrnku smícháme 2 lžíce olivového oleje se 2 lžícemi balzamikového octa a lžičkou hořčice. Vše ochutíme solí, pepřem a nasekanými bylinkami a zálivku dobře promícháme.

3

Listový salát důkladně propláchneme a pokrájíme. Taktéž rajčata, jarní cibulky a okurku omyjeme a nakrájíme na menší kousky. Zeleninu vložíme do mísy a promícháme ji s připravenou zálivkou.

4

Vařená vejce nakrájíme na čtvrtiny. Na kousky pokrájenou slaninu opražíme nasucho na pánvi do zlatova.

5

Ochucenou zeleninu rozdělíme do menších misek na jednotlivé porce. Každou ozdobíme vařeným vejcem a posypeme krutóny a orestovanou slaninou.

  • Pro přípravu salátu můžete použít i jiné druhy zeleniny. Skvěle se hodí třeba ředkvičky, čekanka, kozlíček polníček, baby špenát apod.
  • Krutóny lze připravit také osmažením na kostky nakrájeného pečiva na troše másla.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit zázvorové svařené víno
Jak připravit zázvorové svařené víno | recept na domácí svařák se zázvorem. Když se dvě věci, které samy o sobě zahřejí, spojí dohromady, vznikne z to…
Jak připravit horkou Becherovku
Jak připravit horkou Becherovku | recept na horký alkoholický nápoj místo svařáku. Becherovka je plná léčivých bylinek (vlastně tedy plná zdraví, že).…