Co je potřeba

  • 1 kg zralých meruněk
  • Trocha vody na podlití
  • Třtinový cukr dle potřeby
  • Zavařovací skleničky a víčka
1

Meruňky patří mezi opravdu velmi zdravé druhy ovoce, oplývají totiž rozličnou škálou léčivých účinků. Obsahují mnoho zdraví prospěšných látek (např. provitamín A, vitamíny skupiny B, vitamín C, železo, hořčík, vápník, měď, kobalt a další).

Díky těmto látkám meruňky mimo jiné zvyšují imunitu, brání předčasnému stárnutí organismu, zlepšují stav kůže, vlasů a nehtů, podporují krvetvorbu, mají příznivý vliv na nervový systém a působí proti nespavosti.

2

A jaký je postup?

Do hrnce (nejlépe se silným dnem) nasypeme omyté rozpůlené meruňky zbavené pecek, podlijeme je trochou vody a vše přivedeme k varu.

3

Meruňky vaříme za velmi častého míchání na mírném ohni, dokud se nerozvaří na hustou kaši.

Tu pak rozmixujeme a vyzkoušíme talířkovou metodou, zda jsou povidla dost hustá. Pokud ne, vaříme ještě chvíli, dokud se neodpaří přebytečná voda. Povidla ochutnáme a případně dosladíme třtinovým cukrem dle chuti.

4

Ještě horkými povidly plníme čisté a suché zavařovací skleničky, zavíčkujeme je a skleničky postavíme na utěrku dnem vzhůru do vychladnutí. Meruňková povidla můžete používat pro přípravu koláčů a dalších moučníků, k potírání palačinek či bramborových placek, připravit z nich můžete i pikantní omáčku ke grilovanému masu.

Tipy

Meruňky jsou díky obsahu mědi a dalších cenných látek velmi vhodné a důležité pro těhotné a kojící ženy.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)