Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit naložený bůček

07. Srpen 2020

Chcete-li ideální chuťovku k pivu, zvolte tento recept na naložený bůček. Vytvoříte tak naprosto úžasný, pikantnější a především mužským osazenstvem vítaný naložený bůček, který se k pivu hodí naprosto dokonale. Oceníte ho při oslavách, jelikož ho budete mít připravený v „záloze“, jen ho následně nakrájíte, ale i jako studenou večeři s chlebem a kyselou okurkou.

Co je potřeba

  • 1 kg – libový vepřový bok v celku (bez kosti, bez kůže)
  • 12 stroužků česneku
  • 7 kuliček celého pepře
  • 7 kuliček nového koření
  • 7 lístků bobkového listu
  • sůl

Na marinádu:

  • 15 stroužků česneku – prolisovaných
  • 1 lžička černého mletého pepře
  • 1 lžička červené sladké papriky
  • 1 lžička kari
  • 2 lžičky grilovacího koření
  • 1 lžička dijonské hořčice
  • 1 polévková lžíce sójové omáčky
  • 1 polévková lžíce worcesterové omáčky
  • 2 polévkové lžíce olivového oleje
1

Bůček dejte do hrnce a společně se očištěnými stroužky česneku a kořením vařte 50 minut. Po uvaření bůček vyndejte a nechejte zcela vychladnout.

2

Mezitím vymíchejte marinádu. Prolisované stroužky česneku smíchejte s kořením a dalšími surovinami a vytvořte hutnější směs. Pokud bude směs až příliš hutná, přidejte olej.

3

V marinádě následně uvařený a vychladlý bůček obalte a i s klidně menší vrstvou marinády, pokud Vám zbyla, pevně zabalte do potravinářské folie a alobalu.

4

Takto naložený bůček dejte na 4–5 dní do lednice uležet.

Místo běžného, syrového, bůčku je možné použít i jemně zauzený bůček – vyzkoušela jsem a není to vůbec špatné. I ten chvilku povařte.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak ugrilovat kotlety s rozmarýnem
Léto je v plném proudu a tak mnoho z nás dává přednost rychlým, jednoduchým jídlům na grilu. Grilovat se dá nejen na zahradě, ale třeba i na balkoně v…
Jak připravit domácí prejt
Dnešní recept se rozhodně nedá považovat za zdravé jídlo, ale občas si dopřát třeba domácí prejt nikomu neuškodí. Prejt byl mojí nejoblíbenější zabíja…