Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit nepečený dezert Bajadéra

Jak připravit nepečený dezert Bajadéra | recept na rychlý dezert. Bajadéra je doslova božský nepečený dezert, který potěší každého milovníka sladkých záležitostí. Přesně pro ně je totiž tento jednoduchý tříbarevný sladký zázrak z máslových sušenek, oříšků a čokolády určen. Bajadéra v kombinaci s dalšími úžasnými nezbytnostmi, jakými jsou máslo, cukr a rum, vytvoří na jazyku rozplývající se vláčnou pochoutku.

Co je potřeba

  • 250 g najemno namletých máslových sušenek
  • 200 g jemně mletých oříšků
  • 160 g krupicového cukru
  • 170 g másla
  • 90–100 ml vody
  • 100 g čokolády na vaření
  • 4 lžíce rumu

+ na polevu:

  • 200 g čokolády na vaření
  • 50–75 ml plnotučného mléka či smetany
1

Do mísy si připravte namleté sušenky a oříšky.

2

V malém rendlíku svařte vodu s cukrem.

3

Jakmile bude cukr rozpuštěný, rendlík odstavte a vmíchejte máslo.

4

Po rozpuštění másla vlijte tuto sladkou máslovou tekutinu do mísy s připravenou sypkou směsí a důkladně promíchejte.

5

Polovinu směsi dejte do druhé mísy a přidejte k ní rozpuštěnou čokoládu s rumem. Rum přidejte rovnou do čokolády při jejím rozpouštění.

6

Čokoládovou polovinu následně rovnoměrně rozprostřete do alobalem vyložené formy či plechu s rovnými boky.

7

Na ni pak naneste světlou směs a uhlaďte. V případě, že bude tato světlá směs výrazně tužší než tmavá ve formě, a nešla by dobře nanést, přidejte do ní odpovídající množství rumu.

8

Nyní si z čokolády a smetany (plnotučného mléka) připravte ve vodní lázni polevu.

9

Tu pak nalijte na dezert a nechejte v chladu rozležet a zatuhnout, nejlépe přes noc.

10

Po odležení Bajadéru už jen nakrájejte na čtverečky či obdélníčky a můžete mlsat.

Bajadéru můžete rovněž připravit a podávat v podobě malých tartaletek či košíčků.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct Šalamounovy řezy | recept
Šalamounovy řezy | recept. Tento recept na Šalamounovy řezy znám již odmalička. Vcelku brzy jsem ho pak začala péct sama, je to šťavnatý koláč, který…