Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit obrácený jablečný koláč | recept

08. Listopad 2018

Nabízím svůj recept na chutný obrácený jablečný koláč. Moučník je velmi variabilní, podle chuti použitých jablek je pokaždé jiný. Jablka můžeme smíchat s hruškami, popř. upečeme pouze hruškový, švestkový, meruňkový apod. Postup je stále stejný a variant mnoho. Ani začátečník se nemusí bát, příprava je velice snadná a chutný výsledek zaručen. Takže vám přeji dobrou chuť.

Co je potřeba

  • 5 vajec
  • 1 čtvrtlitrový hrnek krystalového cukru
  • 1 balení vanilkového cukru
  • 1/2 hrnku méka
  • 1/2 hrnku oleje
  • 2 hrnky polohrubé mouky
  • 1 balíček prášku do pečiva
  • jablka dle uvážení
  • na polevu: vanilkový pudink nebo čokoládu
1

Na plech s vyšším okrajem položíme papír na pečení a na něj navrstvíme jablka. Jablka můžeme rozstrouhat na hrubém struhadle nebo pokrájet na plátky. Podle toho, jaké chuti dáváme přednost, jablka ochutíme. Lze je osladit, posypat skořicí i rozinkami. Nic nezkazíme, necháme-li jen jablka. Jablečná vrstva by měla mít tloušťku aspoň 1,5 cm. Jablka upěchujeme a jdeme připravit těsto.

2

Oddělíme žloutky od bílků a bílky odložíme na později. Žloutky s cukrem utřeme a postupně přidáváme mléko, olej a po částech mouku, promíchanou s kypřicím práškem. Ušleháme z odložených bílků sníh a opatrně vmícháme do utřené směsi. Sníh zlehka obracíme, aby moučník byl správně nadýchaný. Promíchané těsto rozetřeme na jablečnou směs a dáme do předehřáté trouby. Pečeme přibližně 30 minut při 180 stupních.

3

Promíchané těsto rozetřeme na jablečnou směs a dáme do předehřáté trouby. Pečeme přibližně 30 minut při 180 stupních. Po upečení necháme koláč asi 10 minut vystydnout a pak ho vyklopíme na podložku. Po úplném zchladnutí sloupneme pečicí papír.

4

Povrch obráceného jablečného koláče polijeme čokoládovou polevou nebo želatinou na dorty. Pod průhlednou polevou jsou krásně vidět jablka a koláč vypadá velmi dekorativně. Dobrou chuť!

Pro toho, kdo nemá rád spojení jablek a čokolády nebo nejí želatinu, jeden tip na polevu. Ve světlé ovocné šťávě nebo jen vodě s cukrem rozmícháme balíček vanilkového pudinku a uvaříme podle návodu na obale. Pak polijeme hotový koláč. Tato poleva je u nás nejoblíbenější.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na obrácený jablečný koláč: vlastní, Mirka K.

Hodnocení
anna hlavackova (neověřeno) | So, 11/14/2015 - 19:59

Peču jablečné koláče z vaších receptů

Další zajímavé články