Co je potřeba

Co budeme potřebovat na 4 porce salátu:
půlku malé hlávky bílého zelí
půl lžíce soli
1 středně velkou červenou řepu
olivový olej na pokapání
1 mrkev
1 hrušku

Na česnekovou zálivku si připravte:
2 malé stroužky česneku
1 lžíce olivového oleje
1 lžička medu
1 lžíce jablečného octa

1

Jako první si předehřejte troubu na teplotu 200 °C. Červenou řepu zbavte slupky, rozpulte a potom nakrájejte na tenké plátky, ty můžete ještě překrojit na půl. Na plech natáhněte pečicí papír a rozložte na něj řepu, pokapejte ji olivovým olejem a vložte do rozpálené trouby. Řepu pečte do změknutí, trvá to asi 25 minut, podle velikosti plátků.

2

Mezitím si připravte zelí. Nakrouhejte nebo nakrájejte ho na velice tenké nudličky. Vložte do mísy a posypte veškerou solí. Rukama promněte a mísu odložte do ledničky přibližně na půl hodiny. Díky soli zelí hezky zkřehne.

3

Zbylý čas, než se dopeče řepa, využijte na dodělání salátu. Mrkev oloupejte, podélně ji rozřízněte a nakrájejte na plátky. Hrušku zbavte slupky a jádřince a nakrájejte ji na podobně velké kousky jako mrkev. Následně kousky mrkve a hrušky přisypte k zelí.

4

Nyní si připravte česnekovou zálivku na salát. Na zálivku smíchejte v misce olivový olej, med, jablečný ocet a nakonec do ní prolisujte stroužky česneku. Množství česneku doporučuji příliš nezvyšovat, pokud máte česnek český, zálivka bude i tak dost pikantní.

5

Jakmile je řepa upečená, vyjmeme ji z trouby a sejmeme z plechu. Necháme ji chvíli zchladnout a přidáme k ostatním ingrediencím. Poté všechno přelijeme zálivkou a důkladně promícháme. Hotový salát rozdělíme na jednotlivé porce a podáváme.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno