Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit pohankový salát s mrkví, polníčkem a hráškem | recept

Pohankový salát | recept. Pohanka slaví již několik let návrat do české kuchyně. Neustále jsou zdůrazňovány její pozitivní účinky na lidské zdraví, především při žilních onemocněních. Její využití je poměrně široké, z pohanky lze připravovat sladké kaše, můžeme ji přidávat do polévek či ji využít jako přílohu. V tomto receptu pohanka tvoří základ pro salát, který poslouží jako lehký oběd nebo večeře. Pohanka je doplněná mrkví, salátem polníčkem, hráškem a zelenou paprikou. Případně lze zeleninu doplnit podle chuti i dalšími druhy.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:
100 g pohanky
1 větší mrkev
hrst salátu polníčku
50 g hrášku
1 menší zelenou papriku
kus avokáda (nemusí být)
kadeřavou petržel na ozdobu

Na zálivku:
1 lžíce kaparů
2 lžíce olivového oleje
1 lžíce citronové šťávy (můžeme použít i dužinu)
sůl a pepř

1

Jako první si připravíme pohanku. Potřebné množství propláchneme, nasypeme do hrnce, zalijeme vodou a necháme přibližně 30 minut stát. Poté ji přivedeme k varu a vaříme do měkka, trvá to přibližně 5 minut. Pohanku odstavíme z ohně a necháme vychladnout.

2

Zatímco pohanka stydne, přichystáme si ostatní ingredience na salát. Mrkev zbavíme slupky a nakrájíme na drobné kousky, případně ji můžeme i nastrouhat nahrubo. Papriku očistíme, omyjeme a nakrájíme na tenké proužky. Poté opereme polníček a v odstředivce ho zbavíme přebytečné tekutiny. Nakonec nakrájíme kus avokáda na menší kostičky.

3

V dalším kroku si připravíme zálivku na salát. Kapary necháme okapat a nasekáme je nadrobno. Nasypeme je do menší misky, přidáme k nim olivový olej, citronovou šťávu, dle chuti opepříme a osolíme. Následně všechny suroviny prošleháme.

4

Nakonec ve větší misce smícháme veškerou nakrájenou zeleninu, přidáme hrášek a pohanku, zakápneme zálivkou a všechno důkladně promícháme. Petrželku nasekáme nadrobno, ozdobíme jí salát a podáváme.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na zeleninové placky | recept
Zeleninové placky | recept. Máte rádi bramborák, ale bývá vám po něm těžko? Vyzkoušejte následující recept na zeleninové placky. Základ je podobný jak…