Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit pomazánku z uzeného pstruha s ricottou | recept

Pomazánka z uzeného pstruha s ricottou | recept. Tuto pomazánku jsem jedla nedávno na návštěvě u známých. Pomazánka z uzeného pstruha je geniálně jednoduchá a přítom díky zajímavým ingrediencím svou chutí neotřelá. Na první pohled se může zdát, že jde o obyčejnou rybí pomazánku, ale opak je pravdou. Zásluhou nepříliš obvyklé kombinace uzeného pstruha a ricotty se fádní pomazánka změní v neobvyklé pohoštění na večírek nebo v lehkou večeři. Ricotta je syrovátkový sýr pocházející z Itálie, kde je oblíbený jak při přípravě slaných pokrmů, ale používá se i pro sladká jídla.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:
150 g sýru typu ricotta
kus křenu (dle chuti, ale určitě ho z receptu nevynechávejte)
100 g uzeného pstružího masa
½ citronu
1 kus jarní cibulky
sůl
pepř

1

Pomazánku z uzeného pstruha je velice jednoduché připravit. Jako první si obereme maso z uzeného pstruha. Určitě ho nezaměňujte s jinou rybou, například uzená makrela naprosto změní vyznění celé pomazánky, je více tučná a má specifickou chuť. Pstruh je naopak méně tučný a jeho maso má jemnější chuť. Obrané maso vložíme do misky. Poté k němu přidáme ricottu a promícháme.

2

Citron omyjeme v teplé vodě, lehce ho poválíme, aby se šťáva lépe uvolnila, rozkrojíme ho na půl a z jedné půlky vymačkáme šťávu. Citronovou šťávu přilijeme do pomazánky, podle chuti přidáme trochu soli, pepře a důkladně zamícháme.

3

Křen oloupeme a nastrouháme najemno, pamatujte, že čerstvému křenu se jiné křenové výrobky nevyrovnají, proto ho nenahrazujte křeníkem. Pravou štiplavost dodá pomazánce opravdu jen čerstvě strouhaný křen. Ten pak nasypeme k ostatním ingrediencím do misky. Jarní cibulku očistíme, kus zelené části odkrojíme a odložíme stranou. Zbytek cibulky nakrájíme nadrobno a vmícháme do pomazánky.

4

Pomazánku můžeme před podáváním vychladit v ledničce. Nakonec ještě nakrájíme zbytek jarní cibulky na kolečka. Pomazánku mažeme na čerstvý chléb nebo pečivo a zdobíme jarní cibulkou.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat domácí rybí salát | recept
Rybí salát | recept. Na domácí rybí salát dobře zužitkujeme části ryb, které zbyly po filetování nebo méně kvalitní části kapra od ocasu. Na rybí salá…