Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit pomazánku ze sušených rajčat

08. Leden 2021

Jak připravit pomazánku ze sušených rajčat | recept na rajčatovou pomazánku. Nevšední, lahodnou a chuťově výraznější pomazánku, kterou můžete navíc chuťově obměnit, připravíte během chvilky. Dětem zmiňovanou výraznost utlumí přidávané pomazánkové máslo a mužská část si může pomazánku „došperkovat“ chilli papričkou či kořením. Rychlá svačinka tak potěší celou rodinu.

Co je potřeba

  • 200 g pomazánkového másla
  • 1 skleničku sušených rajčat v oleji
  • 1 větší stroužek prolisovaného česneku
  • 100 g bílého jogurtu
  • 125 g přírodního poloměkkého nezrajícího sýru Rabín (či Balkánského sýru nebo Brynzy)
  • bazalka – dle chuti
1

Sušená rajčata slijte, nasekejte na drobné kousky (jako pomocník skvěle poslouží tyčový mixér).

2

Přidejte pomazánkové máslo, bílý jogurt, prolisovaný česnek a vše promíchejte. Pokud je konzistence příliš hustá, přidejte jogurt či mléko dle potřeby.

3

Následně přimíchejte rozdrobený či nastrouhaný přírodní sýr a zapracujte do hladka.

4

Na závěr promíchejte s najemno nasekanou bazalkou, v případě, že nemáte, postačí sušená a nechejte v lednici proležet.

5

Podávejte namazané na pečivu a jako ozdobu neváhejte přidat černou olivu. Ta chuť ještě umocní.

Nejlépe se mi osvědčil sýr Rabín, který je běžně k dostání v obchodech, je totiž dochucený česnekem a není tak slaný jako balkánský sýr. Stejně tak se mi osvědčilo používat pomazánkové máslo, které svou smetanovou chutí pomazánku zjemní, ale můžete místo něj použít jakékoliv žervé či tvaroh ve vaničce.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit zeleninovou mísu
Jak připravit zeleninovou mísu | recept na silvestrovské pohoštění. Je libo trochu zdravého mlsání? Připravte zeleninovou mísu, která je jednak lákavá…
Jak připravit Baba ghanoush
Jak připravit Baba ghanoush | recept na dip z pečeného lilku. Stejně jako poměrně neznámý název, je pro mnoho z nás poměrně neznámá i kombinace c…