Co je potřeba

- 1 kg mletého masa, směs vepřového a hovězího
- 3 lilky
- 5 stroužků česneku
- 1 velká cibule nebo pór
- 0,5 kg rajčat nebo konzerva rajčat
- sůl
- pepř
- olivový olej
Na bešamel:
- 50 g másla
- hladká mouka
- mléko
- 2 vejce

1

Lilky omyjeme a nakrájíme na půlcentimetrové plátky i se slupkou. Osolíme a necháme vypotit asi 15 minut. Vodu, kterou lilky pustí, odsajeme papírovými utěrkami.

2

V dalším kroku si na pánvi rozpálíme olivový olej a nakrájené lilky opečeme z obou stran (viz ilustrační obrázek). Opečené lilky odložíme stranou a necháme je vychladnout.

3

Na další pánvi za použití olivového oleje zpěníme nadrobno rozkrájenou cibuli nebo pór. Následně k cibuli přidáme mleté maso, vše osolíme, přidáme prolisovaný česnek a směs opepříme.

4

Mleté maso opražíme a do hotové směsi vmícháme polovinu drobně pokrájených rajčat nebo rajčata konzervovaná. V zimě jsou rajčata v konzervě mnohdy kvalitnější, než kupovaná čerstvá rajčata. Takto připravenou směs necháme lehce prochladnout.

5

Na zalití masové směsi si připravíme bešamel. Na malé pánvi rozehřejeme máslo, přidáme vrchovatou lžíci hladké mouky a mouku opražíme. Až začne vonět, zředíme ji mlékem na hustotu krupicové kaše. Šleháme rychle metličkou, aby se neutvořili hrudky. Směs necháme zcela vychladnout. Do studeného základu zašleháme 2 celá vejce. Šleháme tak dlouho, dokud není bešamel hladký, nějakou dobu to trvá.

6

Máme-li bešamel hotový, nachystáme si pekáček. Na dno pekáčku začneme skládat první vrstvu – opečené lilky. Pekáček nemusíme vymazávat, lilky byly opékané na tuku a to nám bohatě stačí. I mleté maso pustí nějaký tuk. Na připravené lilky navrstvíme mleté maso. Mleté maso poklademe plátky rajčat (čerstvé nebo konzervované) a pokračujeme zase lilkem, mletým masem a opět rajčaty, až do spotřebování surovin, poslední vrstva musí ale být masová.

7

Prokládanou zelenino-masovou směs zalijeme bešamelem. Bešamel uhladíme stěrkou a musaku dáme do trouby zapéci. Pečeme při teplotě 200 °C asi 30 minut. Důležité je, aby byl bešamel propečený, ostatní suroviny byly uvařené již na pánvičce. Po upečení musaku nechte lehce prochladnout, bude se lépe krájet. Chutná i studená.

9
Tipy

Pozor, abyste koupili kvalitní mleté maso. Připravené mleté maso obsahuje moc tuku a musaka nejde úhledně krájet.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno