Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit špenátové mini cheesecakes | recept

Špenátové mini cheesecakes | recept. Sezóna špenátu se blíží a my Vám proto v předstihu přinášíme tip na jeho zpracování. Vyzkoušejte náš recept na špenátové mini cheesecakes. Jejich příprava je velmi jednoduchá, a pokud zrovna není špenátová sezóna, je možné použít i mražený listový špenát.

Co je potřeba

Co je potřeba na cca 6 ks:

  • 100 g slaných krekrů (dají se sehnat i v bezlepkové variantě)
  • 50 g másla
  • 1 vejce
  • 1 pomazánkové máslo
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 malá cibule
  • 150 g listového špenátu
  • Sůl, pepř, mletý muškátový oříšek, čerstvé bylinky (např. medvědí česnek)
1

Slané krekry umeleme nahrubo. V míse vyšleháme povolené máslo se žloutkem do pěny, přisypeme mleté krekry a vše promícháme.

2

Vznikne drolivé těsto, které vmačkáme ve zhruba centimetrové vrstvě do formiček na muffiny. Formičky vložíme do trouby předehřáté na zhruba 160 °C a korpusy pečeme asi 15 minut. Následně je necháme vychladnout.

3

Mezitím si připravíme špenátovou náplň. Na olivovém oleji osmahneme najemno nakrájenou cibuli, poté přidáme listový špenát a vše krátce podusíme. Směs ochutíme solí, pepřem, čerstvě mletým muškátovým oříškem a čerstvými bylinkami.

4

Z bílku vyšleháme tuhý sníh a opatrně jej smícháme s pomazánkovým máslem.

5

Na upečený korpus z krekrů naneseme vrstvu slaného krému, potom vrstvu špenátové náplně a opět slaný krém. Cheesecakes upečeme při teplotě 170 °C dozlatova. Trvá to zhruba 15 – 20 minut.

6

Před podáváním je necháme vychladnout a můžeme je dozdobit čerstvými bylinkami, špenátem či jinou zeleninou.

  • Pár minut před koncem pečení můžete vše zapéct strouhaným sýrem.
  • Místo špenátu můžete využít třeba mangold, kopřivy, bršlici kozí nohu, kozlíček polníček či čtyřboč rozložitou.
  • K ochucení pak použijte např. bazalku, saturejku či rozmarýn.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit jablka na štrúdl | recept
Jak uvařit dýňové chilli | recept
Jak zavařit hrušky v medu | recept
Jak vyrobit dýňové křížaly | recept