Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit trubičky z medového těsta | recept

Trubičky z medového těsta jsou trochu pracnější na pečení, ale jsou u nás hodně oblíbené. Po uležení a změknutí mají trubičky lahodnou medovou chuť a vždy zmizí jako první. Doporučuji vám přizvat si na pečení kamarádku, práce půjde lépe od ruky. Pracovat s horkým pečeným těstem se musí totiž velmi rychle. Studené těsto nelze svinout do trubičky. Věřím, že i přes pracnost přípravy se tyto trubičky stanou také vaším oblíbeným cukrovím, bez kterého si nebudete umět Vánoce představit.

Co je potřeba

Na těsto:

  • 340 g hladké mouky
  • 270 g moučkového cukru
  • 80 g medu
  • 2 vejce
  • 1/2 kávové lžičky jedlé sody

Náplň:

  • máslo
  • cukr
  • rum
1

Ve vodní lázni ušleháme 2 celá vejce s medem a jedlou sodou. Do ušlehané teplé směsi zapracujeme mouku s promíchaným cukrem. Vznikne nám tuhé těsto, které necháme přes noc v chladničce odpočinout.

2

Druhý den vyválíme z těsta placku silnou asi 2 mm. Těsto válíme nejlépe na silikonové podložce přes papír na pečení. Z placky vykrajujeme kolečka, která klademe na plech dále od sebe, pečením nabydou. Pečeme ve vyhřáté troubě při 170 °C.

3

Po upečení necháme plech v troubě s otevřenými dvířky. Plochým nožem nebo špachtlí sejmeme kolečko z plechu a otočíme ho přes cukrářskou trubičku nebo vařečku. Pracujeme velmi rychle, těsto okamžitě tvrdne. V této fázi je nejlepší, jste-li dva, jeden podává, druhý tvaruje.

4

Trubičky jsou po upečení hodně tvrdé, změknou až po přidání náplně. Na náplň utřeme máslo s cukrem a ochutíme trochou rumu. Konce trubiček máčíme v čokoládě. Plníme týden před konzumací. Dobře je ukryjeme, protože by nemusely vydržet ochutnávky :D

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

foto archiv Mirka K.

Hodnocení

Dobré odpoledne, když si rozkliknete poslední obrázek v článku, jsou tam trubičky vidět. Doprostřed vykrojeného kolečka položíte trubičku nebo rukojeť vařečky a okraje kolečka přes to přeložíte. Trubička nemá rovný okraj a je hezky vidět náplň. Z obdélníku to samozřejmě jde také, ale krém pak není vidět. Peče se krátce, záleží na troubě. Vyzkoušejte na zkušebním vzorku. Mně stačí 8 minut.

Marie Neubauerová (neověřeno) | St, 11/16/2016 - 17:01

Nevím, jak z kolečka, udělám trubičku. Píšete : " Z placky vykrajujeme kolečka " . Rozuměla bych, kdybych měla nakrájet čtverce, které obtočím na formičku. Ještě prosím, z téhle dávky kolik je asi trubiček a jak dlouho pečete? Děkuji Marie

Lída (neověřeno) | Pá, 12/11/2015 - 06:16

Jsou tam výborné kousky děkuji.

Zdeňka Pechovä (neověřeno) | Ne, 12/06/2015 - 05:12

Děkuji moc za nádhernou vánoční tabuli. Vyzkouším.

Další zajímavé články

Makové pracny | recept. Netradiční pečivo do formiček pro milovníky máku. Chutná jako maková náplň do koláčů, je křehké a mák pěkně křupe. Maková chuť…
Kokosky s medem | recept. Kokosky jsou oblíbené nejen jako vánoční cukroví, ale mohou se upéct kdykoliv celý rok. Jsou trvanlivé, nenáročné na příprav…