Co je potřeba

250 g vlašských ořechů nebo mandlí

2 polévkové lžíce stolního oleje

2 polévkové lžíce krupicového cukru

1 kávová lžička škrobu

1 polévková lžíce sirupu (šťáva do vody)

mletá skořice podle chuti – nemusí být

1

Ořechy vyloupeme ze skořápek a pečlivě odstraníme všechny tvrdé vnitřní kousky. Mandle spaříme a sloupneme slupku. Pokud zpracováváme čerstvé vlašáky, také můžeme odstranit slupku. Ze starších je to složité, ne-li nemožné, ale trocha hořkosti se v cukru ztratí.

2

Na pánvi rozehřejeme olej a ořechy nebo mandle opražíme do zezlátnutí. Opražené ořechy procedíme přes síto.

3

Na tutéž pánev se zbytky oleje přidáme sirup a cukr. Cukru můžeme dát více než dvě lžíce. Se dvěma lžícemi nejsou ořechy příliš sladké a někdo dává přednost sladším. Směs mícháme asi minutu. Po této době cukr zesklovatí.

4

Do cukru přidáme kávovou lžičku kukuřičného nebo bramborového škrobu a rychle umícháme. Vznikne bílá lepkavá hmota. Kdo chce, přidá trochu mleté skořice.

5

Do umíchané hmoty vsypeme ořechy a vařečkou je mícháme, aby byly obaleny ze všech stran. Sladká glazura se na ořechy nabalí a pánev zůstane téměř čistá.

6

Ořechy vysypeme na plech vyložený papírem na pečení. Oddělíme je od sebe, nesmějí se slepit dohromady. Alespoň hodinu je necháme zaschnout. Budou krásně lesklé a křupavé.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)