Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zapečené conchiglioni se špenátovou ricottou | recept na zapečené těstoviny

Jak připravit zapečené conchiglioni se špenátovou ricottou | recept na zapečené těstoviny. Conchiglioni con ricotta e spinaci…Buon appetito! Přesně tato věta upevní vaši roli italského šéfkuchaře. Tím se totiž bez mrknutí oka, s touto už na pohled luxusní parádou, stanete. Pomocníkem vám budou obří těstovinové mušle, které přímo vybízejí k naplnění. A to čímkoliv. Pro pravou italskou atmosféru ale zvolte kombinaci špenátu s italským sýrem ricotta a dolaďte dalšími, původem italskými, dobrotami, tedy rajčatovou passatou a parmezánem. A na závěr, mistře kuchaři, proneste svou slavnou větu a popřejte Buon appetito!

Co je potřeba

  • 500 g obřích mušlí, lastur – Conchiglioni (ke koupi v obchodech typu La Formaggeria Grand Moravia)

Náplň:

  • 400 g mraženého porcovaného špenátu
  • 2 balení ricotty (přibližně 400 g, dle velikosti balení)
  • 1 žloutek
  • 1 cibule
  • 2 stroužky česneku
  • špetka muškátového oříšku
  • sůl, pepř

Rajčatová omáčka:

  • 500 g rajčatové passaty (případně rajčatové pyré, sekaná konzervovaná rajčata)
  • 6 stroužků česneku
  • 2 – 3 lžičky Terezia Vegi Vegi (zeleninová ochucovací směs)
  • 1 hrst nasekaného čerstvého tymiánu či bazalky

+ sýr na posypání

+ olej na vymazání formy

1

Rozmražený špenát spařte vroucí vodou, slijte a po vychladnutí z něj v dlaních vymačkejte přebytečnou vodu, která by špenátovou ricottu příliš naředila. V případě potřeby špenát ještě nasekejte na drobnější kousky. Můžete samozřejmě využít i špenátu čerstvého, který pár minut povaříte v trošce vody a následně nadrobno nasekáte.

2

Takto připravený špenát smíchejte s ricottou, žloutkem, najemno nasekanou cibulí, prolisovaným česnekem a dochuťte muškátovým oříškem, solí a pepřem. Řádně promíchané uložte do lednice.

3

V osolené vroucí vodě uvařte těstoviny. Pro vaření zvolte větší hrnec, aby se do něj obří mušle pohodlně vešly. Těstoviny uvařte opravdu hodně al dente, ještě se následně budou péct v troubě, kde krásně dojdou. Jakmile jsou těstoviny hotové, sceďte je a doporučuji je nechat vychladnout rozložené vedle sebe, aby se nepřilepily k sobě. Tomu zabráníte i přidáním malého množství oleje do vody při jejich vaření.

4

Následně vezměte každou mušli zvlášť a pomocí lžičky ji naplňte připravenou špenátovou ricottou.

5

Naplněné mušle skládejte těsně vedle sebe do olejem vymazaného pekáče s rajčatovou omáčkou. Tu připravíte smícháním rajčatové passaty s nahrubo nasekaným česnekem, čerstvými bylinkami a zeleninovou ochucovací směsí.  Pokud nebudete mít přesně uvedenou zeleninovou ochucovací směs, vezměte na pomoc klasickou vegetu. Anebo se podívejte na odkaz uvedený pod receptem.

6

Naplněný pekáč pečte troubě v předem vyhřáté na 180 ˚C, přibližně 40 minut. Během pečení si pomáhejte alobalem. Ten použijte na začátku pečení, aby se těstoviny spíše prohřívaly a následně odklopené dopékejte. Konce lastur mají tendenci se připékat a tvrdnout.

7

Upečené Conchiglioni con ricotta e spinaci servírujte ozdobené čerstvými bylinkami, a pokud jste nevyužili sýru pro jeho jemné zapečení v troubě přímo na těstovinách, použijte ho nyní a italskou luxusní parádu s ním lehce posypte. A mistr kuchař vám už jen přeje Buon appetito!

  • Terezia Vegi Vegi zeleninovou ochucovací směs můžete zakoupit u Terezia Company s.r.o. (https://www.terezia.eu/koreni/). Jak název sám napovídá, jedná se o blízkou příbuznou klasické „Vegety“. Ovšem chutí i složením kvalitnější příbuznou. Na uvedeném odkaze se můžete podívat na její složení a sami zhodnotíte, že se Vám ve spíži bude určitě hodit. Využijete ji i při přípravě jiných pokrmů, nejlépe do polévek, omáček či různých salátů. Prostě dokonalé univerzální ochucovadlo.

A ještě pár tipů navíc:

  • U rajčatové omáčky neváhejte a použijte ji klidně více, během pečení se malinko speče – nasákne do těstovin.  A pokud ji navíc smícháte se smetanou na vaření (cca 200 ml), dosáhnete tak úžasně jemné chuti.
  • Do vody při vaření těstovin se mi osvědčilo přidat místo soli zeleninový bujon, těstoviny tím získají chuťový šmrnc.
Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit kopřivové pesto | recept
Kopřivové pesto | recept. Pesto je hustá směs bylinek, oleje, ořechů a semínek, soli, česneku a sýra. Slouží k ochucení těstovin nebo salátů. Pesto lz…
Jak si udělat domácí těstoviny | recept
Domácí těstoviny | recept. Dříve si domácí těstoviny připravovali téměř v každé domácnosti. Dnes je na trhu ohromné množství druhů těstovin – vaječnýc…