Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zdravější donuty pečené v troubě | recept

Zdravější donuty pečené v troubě | recept. Donuty, které se prodávají v obchodě, jsou bohužel velmi tučné a navíc často namočené do polevy obarvené umělými barvivy. Proč si tedy donuty nepřipravit ve zdravější verzi doma? V následujícím článku najdete postup, jak upéct zdravější donuty v troubě. Poradíme vám i několik obměn polevy či sypání donutů.

Co je potřeba

  • 1/2 kostky droždí
  • 1 hrnek polohrubé špaldové mouky
  • 1 hrnek kokosové mouky (případně lze použít pouze špaldovou)
  • 1 hrnek mléka (kravského či rostlinného)
  • 1 vejce
  • 8 lžic třtinového cukru
  • 3 lžíce kokosového oleje
  • špetka soli
1

Z rozdrobeného droždí, 2 lžic třtinového cukru, 3 lžic špaldové mouky a půl hrnku vlahého mléka vypracujeme kvásek, který necháme pod utěrkou 10 minut vzejít. V jiné míse smícháme vejce se zbylým mlékem, cukrem, se solí a povoleným kokosovým olejem, přidáme vzešlý kvásek a následně do těsta postupně zapracujeme špaldovou a kokosovou mouku.

2

Vypracujeme hladké nelepivé těsto a necháme jej kynout pod utěrkou asi hodinu. Posléze z těsta vyválíme plát silný přibližně 1 centimetr a pomocí skleničky či hrnečku z něj vykrajujeme kolečka. Střed každého kolečka vykrojíme pomocí menší skleničky či vykrajovačky na cukroví.

3

Kolečka naskládáme na plech vyložený pečicím papírem a necháme je dalších 5 minut kynout, obrátíme je a opět necháme ještě 5 minut vykynout. Plech s donuty vložíme do trouby vyhřáté na 180 °C a pečeme je asi 10 – 15 minut.

4

Donuty necháme vychladnout a následně je můžeme potřít polevou (např. čokoládovou či citronovou) a posypat strouhaným kokosem či ořechy nebo je ještě horké obalit v třtinovém moučkovém cukru smíchaném se skořicí či vanilkou. Skvěle chutnají teplé i studené potřené ovocným džemem.

  • Do těsta můžete přidat vanilku, skořici, mletý muškátový oříšek nebo kakao.                     
  • Donuty chutnají nejlépe čerstvé.
  • Pokud pro přípravu těsta použijete kokosovou mouku, nebudou donuty tak dobře kynout, jejich chuť je však skvělá. Kokosová mouka pečivu dodá úžasnou vůni a má přirozeně nasládlou chuť, můžete tedy snížit množství přidaného cukru.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čokoládový fondant | recept
Čokoládový fondant | recept. Každý milovník čokolády nad tímto dezertem zaplesá. Po rozkrojení malé bábovičky náš totiž překvapí tekutá čokoládová láv…