Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zdravější soufflé | recept

Zdravější čokoládové soufflé | recept. Znáte čokoládové soufflé? Jedná se o malou čokoládovou buchtičku, která je na okrajích upečená, uvnitř se však nachází lahodný tekutý vnitřek. Důležité je proto soufflé nepřepéct. S použitím kvalitní čokolády a kokosové mouky vykouzlíte naprosto luxusní dezert, který bude chutnat všem. I když se používá kokosová mouka, v dezertu nejde skoro vůbec poznat. A pokud máte přátele, kteří se stravují keto nebo nízkosacharidově, tak u nich uspějete na 100 %.

Co je potřeba

4 porce:

  • 3 ks vejce
  • 200 g hořká čokoláda s minimálně 60 % kakaa (čím víc, tím líp)
  • 40 g kokosové mouky (kdo nemá kokosovou, může použít i klasickou mouku, optimálně celozrnnou)
  • navíc kousek másla a kokosové mouky na vymazání a vysypání
1

Misky na soufflé nebo malé odolné hrnečky vymažte máslem a vysypte kokosovou moukou. Troubu zapněte na 180 °C.

2

Vejce oddělte od žloutků. Čokoládu rozpusťte ve vodní lázni. Z bílků vyšlehejte tuhý sníh. Žloutky opatrně zašlehejte do rozpuštěné čokolády a zamíchejte kokosovou mouku. Na závěr opatrně vmíchejte vyšlehaný sníh do těsta.

3

Těsto rovnoměrně rozdělte do formiček nebo hrnečků a lehce uhlaďte. Formičky rozdělte na plech a nalijte na něj trochu vody. Pečte přesně 10 minut a 30 sekund. Je opravdu dobré dát si stopky a čas odpočítat. Pár sekund déle v troubě může soufflé příliš přepéct a při kratší době pečení může být soufflé příliš tekuté.

4

Po upečení konzumujeme ihned. Dezert je však výborný i po vychlazení.

Denisa Koloničná, DiS. – nutriční terapeutka

Spolupráce s nutričním terapeutem vede k osvojení správných stravovacích návyků, které jsou dlouhodobě udržitelné a příznivě ovlivní Vaše zdraví.

Energie a živiny na jednu porci vychází:

  • 1500 kJ (350 kcal) 
  • 10 g bílkovin
  • 28 g sacharidů 
  • 21 g tuků

Co se týče energie, jedná se o takovou větší svačinu.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na domácí Ferrero Rocher