Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zdravý ostružinový sirup | recept

Zdravý ostružinový sirup | recept. Pokud si chcete vyrobit skvělý a navíc velmi chutný lék proti chřipce a nachlazení, vyzkoušejte náš recept na zdravý ostružinový sirup. Ostružiny nyní najdete na mnoha místech, ať už v lese nebo na zahradě. Zužitkujte je a připravte si ostružinový sirup, který Vám pomůže zvýšit Vaši imunitu před nadcházejícím podzimem a zimou.

Co je potřeba

  • 500 g ostružin
  • 200 g třtinového cukru
  • Šťáva z 1/2 citronu
  • Případně voda na zředění
  • Zavařovací skleničky nebo vhodná lahev
1

Ostružiny díky obsahu mnoha cenných látek (např. vitamínů skupiny B, vitamínu C, draslíku, železa a mnoha dalších) přispívají ke zvýšení obranyschopnosti organismu, bojují i proti chřipce, nachlazení, infekcím v hrdle a krku a proti kašli.

2

A jaký je postup?

Ostružiny důkladně omyjeme, nasypeme je do hrnce, zalijeme je citronovou šťávou a zasypeme třtinovým cukrem. Poté vše krátce povaříme na mírném ohni, dokud se cukr nerozpustí. Během vaření odebíráme případnou pěnu.

3

Následně ostružiny rozmixujeme ponorným mixérem a podle potřeby dolijeme vodu. Opět krátce prohřejeme.

4

Nakonec horký sirup rozlijeme do čistých zavařovacích skleniček či lahví. Pokud chcete sirup uchovat déle, je vhodné jej zavařit. 

  • Ostružiny pustí více šťávy, pokud je posypané cukrem a zalité citronovou šťávou necháme odstát přes noc.
  • Pokud chcete získat sirup bez zrníček, můžete ostružiny propasírovat přes husté síto, připravíte se tak však i o cennou vlákninu.
  • Ostružinový sirup můžete bez obav konzumovat pravidelně, nicméně pro léčebné účely postačí 1 lžíce sirupu rozmíchaná v 200 ml vody 1 – 3x týdně.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit dýňové latte | recept
Dýňové latte | recept. Dýňové latte se stalo velmi oblíbeným nápojem a není divu, jedná se o netradiční variantu kávy s úžasnou sladkou chutí sno…
Jak na želé z kiwi | recept
Želé z kiwi | recept. Kiwi je u nás v zimě poměrně snadno dostupné ovoce. Jeho cena sice nenahrává mohutné konzumaci, ale jak se říká, na zdraví…