Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zdravý vánoční pudink | recept

Zdravý vánoční pudink | recept. Vánoční pudink se tradičně připravuje ve Velké Británii a jeho součástí je hovězí lůj a další ingredience. Jestliže se Vám nezamlouvá představa pudinku vyrobeného z loje, nemusíte zoufat. Na následujících řádcích Vám poradíme, jak připravit vánoční pudink ve zdravější a zároveň vegetariánské verzi.

Co je potřeba

  • 300 g sušeného ovoce (použijte třeba datle, fíky, rozinky, meruňky, brusinky, švestky apod.)
  • 4 lžíce moštu či kvalitního džusu
  • 1 středně velké jablko
  • 80 g třtinového cukru
  • 1 BIO vanilkový cukr
  • 50 g staršího pečiva
  • 50 g hladké špaldové mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva (nejlépe z vinného kamene)
  • skořice, mletý muškátový oříšek
  • forma či formičky na pudink (z materiálu vhodného k vaření – např. silikonové)
  • trocha kokosového oleje na vymazání
  • pečicí papír
1

Sušené ovoce nasypeme do mísy a zalijeme jej moštem či džusem. Tekutinu necháme do ovoce zcela vsáknout (trvá to zhruba půl hodiny).

2

Vánočku či jiné starší pečivo nakrájíme na menší kousky. Jablko oloupeme a zbavíme jádřince a taktéž jej pokrájíme. Vše nasypeme do mixéru, přidáme třtinový a vanilkový cukr, špaldovou mouku, prášek do pečiva, skořici a mletý muškátový oříšek a nakonec i nabobtnalé sušené ovoce.

3

Vše zlehka promixujeme tak, aby v hmotě zůstaly menší kousky ovoce. Směs by měla krásně držet tvar.

4

Formičky vymažeme kokosovým olejem a naplníme je asi ze 3/4 připravenou hmotou.

5

Z pečicího papíru vystřihneme kolečka podle vrchního okraje formičky a překryjeme jimi ovocnou směs. Formičky vložíme do nižšího kastrolu a nalijeme do něj vroucí vodu, aby byly formičky asi z poloviny ponořené. Pudink vaříme na mírném ohni asi 1 až 2 hodiny – závisí na velikosti formiček (pudink ve velké formě vaříme klidně i 3 hodiny). V případě potřeby dolijeme do kastrolu vroucí vodu.

6

Vánoční pudink necháme mírně nebo zcela vychladnout, vyklopíme jej z formičky na talíř a podáváme jej třeba přelitý vanilkovou omáčkou či javorovým sirupem.

  • Místo džusu je možné použít alkohol – např. rum, brandy apod. Pudink pak již samozřejmě nebude tak zdravý, ale získá originální chuť a vůni.
  • Pokud si chcete být jisti, že je pudink hotový, ověřte konzistenci pomocí špejle.
  • V pudinku budou skvěle chutnat také ořechy.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zpracovat hložinky | recepty
Jak zpracovat úrodu dýně Hokkaidó
Jak upéct houbové pirohy | recept
Houbové pirohy | recept. Pirohy mají mnoho variant náplní i těsta, z něhož se připravují. My si usnadníme práci a připravíme si pirohy z koupeného lis…
Jak na italské panini | recept
Italské panini | recept. Křupavá bageta s mozzarelou, rajčátky a bazalkou, to je klasický sendvič pocházející z Itálie. Tento velmi oblíbený pokrm je…