Co je potřeba

  • Bílá vejce
  • Přírodní barviva viz další kroky
1

Vejce jsou považována za symbol nového života a plodnosti, jsou proto spojena nejen s Velikonocemi, ale také s celým obdobím jara obecně a s jinými tradicemi. Mezi základní barvy patří zcela jistě červená, zelená, modrá a žlutá. Vejce však můžete obarvit i na hnědo, na oranžovo, na fialovo, na růžovo apod.

2

A jak na jednotlivé barvy?

Červená – Červená byla pro barvení vajec používána již v 19. století. Tato barva symbolizuje lásku a život. Vejce snadno obarvíme na červeno pomocí červené řepy následujícím způsobem: Vejce uvaříme na tvrdo a poté je na půl hodiny ponoříme do šťávy z červené řepy smíchané se lžící octa nebo na 10 minut do zbylého nálevu ze sterilované řepy.

3

Zelená – Zelená barva představuje přírodu, mládí a jaro. Vejce obarvíte na zeleno díky petrželce, špenátu či kopřivám. Vajíčka uvaříme na tvrdo a poté je vložíme do předem povařeného a rozmixovaného špenátu nebo bylinek. Do nálevu můžete přidat lžíci octa.

4

Žlutá – Žlutá je symbolem světla a slunce. Pro obarvení vajíček na žluto budete potřebovat kari koření, kurkumu nebo slupky ze žluté cibule. Uvařená vajíčka na chvilku ponořte do vody, ve které jste povařili slupky z 2 žlutých cibulí nebo 2 lžíce koření.

5

Modrá – Modrá je barva představující čistotu a víru. A jak vejce obarvit na modro? Stačí nám k tomu půlka hlávky červeného zelí, kterou nakrájíme a nasypeme ji do hrnce k syrovým vejcím. Vše zalijeme vodou a 10 minut povaříme. Vajíčka pak necháme ještě chvíli louhovat.

6

Fialové barvy dosáhneme díky borůvkám nebo jinému lesnímu ovoci nebo černému bezu. K sytější hnědé nám dopomůže černý čaj nebo dubová kůra. Oranžovou pak vykouzlíte s pomocí mleté papriky a vařené rozmixované mrkve. Do nálevu vždy přilijte trochu octa. Vajíčka nechte po obarvení oschnout a poté je naleštěte sádlem.

Tipy

Pokud šťávu z řepy (nebo třeba červené víno) naředíte vodou, získáte vajíčka obarvená na růžovo.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (1 vote)