1

období
Nejvhodnější období na očkování je srpen, nejlépe za chladného a deštivého počasí. Je totiž dobré, když počasí není suché, aby obě růže byly dostatečně zavlažené.

2

výběr očka
Růže vhodná pro tvorbu očka, se většinou vybírá pro svůj nádherný vzhled. Očko získáte z vyzrálých výhonků, které jsou odkvetlé. Odstřihněte asi tak 30 cm dlouhý výhonek s květem. Měl by na sobě mít asi čtyři pupeny, tj. malé výrůstky na hlavním stonku.

3

příprava očka
Podržte vybranou odkvetlou růži vzhůru nohama a přiložte nůž asi 5 mm nad začátek pupenu. Poté řízněte směrem dolů, abyste odřízli pupen, ale zároveň i kousek kůry pod pupenem (dlouhou asi 2,5 cm). Nezapomeňte odstranit malý zbytek dřeně v zadní části pupenu, která by mohla zabránit pozdějšímu srůstání pupenu s podnoží (druhou růží).

4

příprava podnože
Tupou stranou nože odstraňte ostny z hlavního stonku podnože. Takhle upravte část velkou asi 4 cm. Vyřízněte tvar písmene T tak, abyste odřízli pouze zelenou kůru růže. Svislá část by měla být dlouhá asi 2 cm, zatímco vodorovná asi 5 mm.

5

očkování
Odchlípněte naříznutou kůru podnože a jemně vložte připravené očko (pupenem napřed) dovnitř řezu (směrem k dolní části písmene T). Pupen zasuňte dostatečně hluboko, aby na místě pevně držel. Poté odřízněte kůru očka, která přečuhuje z podnože. Kolem místa očkování oviňte speciální gumovou pásku a připevněte ji tak, aby očko i podnož držely blízko sebe.

6

zkrácení
Pokud se pupen ujme, měl by následujícího jara vytvořit výhon. Jakmile se výhon objeví, zkraťte podnož nad místem očkování.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)