Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se nestát obětí žraloka

29. Duben 2019

Listy vysokých kokosových palem šumí v přímořském vánku, písečná pláž se táhne, kam až oko dohlédne a moře je stejně modré a průzračné jako nebe nad hlavou. Krásná představa exotických přímořských krajů je však neodmyslitelně spojená s hrozivou představou krvelačných žraloků, prohánějících se vodou pod vašima nohama. Jak se jim vyhnout a v nejhorším případě ubránit?

1

Kde je nebezpečno

Žraloci obvykle útočí při pobřeží, zvláště pak v pobřežních písčinách, kde mohou uvíznout na mělčině. Nebezpečná jsou také místa s příkrými srázy, také je třeba mít se na pozoru v docích, kde rybáři vyhazují odpadky a v ústí řek, protože zde žraloci přivádějí na svět mláďata. Pro člověka je nebezpečný každý větší žralok, ale největší nebezpečí nám hrozí od žraloků lidožravých, písečných a tygrovaných.

2

Jak se vyhnout žralokům

Žraloci útočí hlavně na jednotlivce, držte se ve skupinách. Žraloky přitahuje krev, jasné barvy, blýskavé předměty, návnady a rychlé vibrace. Nepouštějte se daleko od pobřeží a nechoďte do vody, kde je nebezpečí napadení žralokem, za soumraku nebo po tmě, protože to jsou tito predátoři nejaktivnější. Když vidíte žraloka, plavte pryč, pravděpodobně je jen zvědavý a nenapadne vás.

3

Jak se bránit

Pokud na vás žralok zaútočí, máte ještě možnost se bránit. Použijte, co máte po ruce, a píchněte žraloka do očí, žáber nebo ho uhoďte do nosu. To jsou jeho citlivá místa. Záleží zde na velikosti žraloka, ale máte slušnou šanci, že vás nechá být. Žralok je predátor a útočí jen, když má převahu a neriskuje vlastní zranění.

4

Jak žraloci útočí

Nejnebezpečnější je plíživý útok, kdy žralok útočí zákeřně bez možnosti jej spatřit. Na surfaře většinou žraloci zaútočí jednou a pak zmizí. Poslední způsob žraločího útoku je kroužení kolem oběti a občasný úder, tímto způsobem útoku jsou ohroženi hlavně plavci a potápěči ve větších hloubkách.

Navzdory tomu, jak jsou napadení člověka žralokem rozmazávané, statisticky je nebezpečí útoku žraloka zanedbatelné.

Autor: Marrp
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se vyznat na letišti
Pro někoho je pohyb na letišti naprostá rutina, protože je zvyklý létat často. Ten, kdo zatím letadlem neletěl, často neví, co ho vlastně čeká. V…
Jak si zpříjemnit dlouhou cestu
Jak si zpříjemnit návrat z dovolené
Jak si zpříjemnit návrat z dovolené | rady a tipy. Dovolená s sebou přináší odpočinek, nové zážitky a pozitivní energii. Domov a jeho atmosféra hrají…