Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se obléct do divadla

Přestože nemusíte patřit zrovna k milovníkům divadla, čas od času navštíví nějaké představení každý z nás. Dress code byl dříve dost přísný, dnes se trochu rozvolnil, nicméně úplně libovolně vytáhnout první věc ze skříně také nemůžeme. Jak se tedy vyhnout trapné situaci v divadle a jak se do divadla obléct?

1

Nemusíte se bát, že byste si do divadla museli obléci velkou večerní toaletu. Té jsou vyhrazeny pouze slavnostní premiéry. Ale ani toto není pravidlem ve všech divadlech. Na webových stránkách divadel můžete sem tam najít doporučení ohledně vhodného oděvu.

2

Do malých komorních divadel a na představení malých scén nemusíte mít příliš formální oblečení. Stačí společenský oděv. V každém případě vynechte džíny a sportovní obuv či oblečení. Pro pány je vhodný vycházkový oblek, mohou vynechat kravatu. Ženám se doporučují společenské šaty či koktejlky. Černými koktejlovými šaty lze zkazit jen málokterá příležitost. Obujte si boty na podpatku.

3

Do běžného divadla se pánům doporučuje tmavý společenský oblek, jednobarevná košile a kravata. Obout by si měli tmavé šněrovací boty. K původnímu dress codu patří i černé ponožky, těch už se ale dnešní móda zas tak striktně nedrží. Myslete však na kravatu nebo motýlka. Dámy by si měly do divadla obléci polodlouhé šaty, koktejlky či kostým. Barvy by měly být spíše tlumené, nikdy ne výrazné či dokonce neonové. Pozor si dejte na délku sukně. Ta by měla sahat minimálně ke kolenům, výš už ne. Obout by si návštěvnice měly společenské lodičky.

Dámy, pozor při výběru bot! Velmi často si ženy do divadla obouvají sandály, které ale patří na procházku do města nebo na pláž. Návštěva divadla je společenská událost, proto by se doporučený oděv neměl ignorovat. Dobré je si uvědomit, že na představení můžete strávit i tři hodiny v blízké přítomnosti mnoha lidí. Myslete proto na hygienu, použijte antiperspirant a nepřehánějte to s parfémem.

Autor: chiquita | Zobrazit autorská práva

Foto: Michela, ID: 68685463, Pixmac.cz

Hodnocení
Lenka Klusáková (neověřeno) | Čt, 06/20/2019 - 01:57

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici