1

vláha
Hlína nesmí v květináči nikdy úplně vyschnout. Stejně jako málo vláhy je škodlivé také trvalku přelévat, mohou zežloutnout a opadat listy, kořeny nemohou při nadměrné vlhkosti dýchat a místo, abyste rostlině pomohli, tak ji vlastně zabijete.
Zalévat je nutné trvalku podle potřeby, aktuálního počasí i podle typu trvalky. Některé vyžadují více, některé méně. V horkém počasí je nutné zalévat trvalku každý den. Kořeny rostliny by měly zůstat vždy vlhké, ale ne mokré. Je také dobré se přesvědčit, jestli voda může květináčem protéct.

2

mulčování
Mulčem nic nezkazíte ani v květináči. Jako každé rostlině nebo keři totiž mulč zajišťuje snazší růst bez plevelů, zadržuje vláhu a zlepšuje strukturu půdy. Pokud se pro mulč rozhodnete, obnovte jeho vrstvu vždy s každým přesazováním.

3

dělení a přesazování
Jednou za rok nebo jednou za dva roky na jaře (nebo na podzim) rozdělte rostliny a přesaďte je do čerstvé hlíny. Rostliny ze starého květináče opatrně vyjměte a oddělte je od sebe. Jejich kořeny asi o čtvrtinu zkraťte. Z kořenů také otřeste starou hlínu. Použijte novou větší nádobu anebo dvě nebo více menších, aby měly rostliny, kam růst. Nádobu naplňte novou hlínou a vložte do ní nově oddělené rostliny. Hlínu postupně utlačte a povrch hlíny přihnojte. Na závěr trvalky v nádobě (nádobách) důkladně zalijte.

4

plevel
Odstraňujte čas od času plevel i z květináče, protože tím rostlinám pomůžete. Plevel, který se může šířit i náletem semen, by trvalkám odebíral vláhu a živiny. Úplně odstranit plevel nelze, přestože se v květináčích tolik nevyskytuje, nelze na něj zapomínat.

5

škůdci a choroby
K péči o keřík samozřejmě patří i občasná kontrola výskytu chorob a škůdců. Čím dříve přijdete na to, že napadli vaši trvalku, tím snáze se jich zbavíte.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno