Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zbavit holubů na balkoně | rady

Jak se zbavit holubů na balkoně | rady. Holubi dovedou na balkonech udělat pěkný nepořádek. Kromě toho, že ráno probudí svým vrkáním i přes zavřená okna, pokálí všechno možné. Existuje spousta, více či méně zaručených receptů a návodů, jak se holubů na balkoně zbavit. Některé z nich jsou ovšem dosti nehumánní a například trávení holubů přinese víc neštěstí než užitku, jelikož zároveň s holuby otrávíte i jiné užitečné ptactvo. Vyzkoušejte některé osvědčené způsoby, z nichž některými nás inspirovali čtenáři sami.

1

Věšení starých CD na prádelní šňůry a balkonové zábradlí.

2

Proplétání provázků mezi šňůry a zábradlí, které znemožní holubům jejich usazení.

3

Nalepování siluet dravců na skla balkonů či oken.

4

Různá plašící zařízení či pravidelné odhánění, aby holubi neměli klid pro zahnízdění.

5

Zakrytí celého balkonu sítí.

6

Odstranění nebo zakrytí místa, kde si holubi stavějí hnízdo. Například truhlíky, květináče apod., které nejsou na balkoně zcela nezbytné.

7

Velmi vhodné je balkon zasklít posuvnými díly a zamezit přístupu holubů na balkon definitivně.

8

Někdy se osvědčuje i chovat v bytě kočku. Pokud ji umožníte přístup na balkon, většinou si holubi netroufnou na balkon vůbec přiletět.

To jsou všechno způsoby, které jsou účinné pouze v některých případech, neboť holub je chytrý tvor a na vaše plašení a léčky si brzy zvykne. Jedná se o ptáky žijící v blízkosti člověka a na jeho počínání si již přivykli. Jsou to volně žijící ptáci, kteří se usazují tam, kde se jim líbí.

Pokud všechna vaše opatření selhávají, nezbývá, než se obrátit na specializovanou firmu a použít radikálnější způsoby, spočívající v hubení holubů. Tyto odborné firmy musí postupovat v duchu platných veterinárních a dalších předpisů.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit vrabců | tipy
Jak se zbavit smutnic | rady a tipy
Jak vybrat kuchyňský nůž | rady
Jak pečovat o robotický vysavač | rady
Jak ošetřit dřevěnou podlahu | rady