1

změna dýchání
Zkuste se posadit a zhluboka dýchat. Druhou možností, která se týká dýchání, je úplné zastavení dechu, co nejdéle vám to půjde. To znamená hluboka se nadechnout a vydržet nedýchat. Takhle to opakujte minimálně třikrát.

2

změna polohy
Podle odborníků pomůže i změna polohy člověka. Například pokud stál, když ho škytavka zastihla, je dobré, když si sedne, lehne nebo se aspoň předkloní.

3

voda
Velmi častou radou je napít se několika loků studené vody. Škytavku může způsobit podráždění žaludku objemným jídlem, kořením apod., proto je vhodné se napít. Často je to velmi účinný nástroj zbavení se škytavky.

4

dýchání do sáčku
Lékaři doporučují dýchání do sáčku 3 – 5 minut kvůli vyšší koncentraci oxidu uhličitého.

5

bolestivý podnět
Někdy může být velmi účinný nějaký bolestivý podnět. Nechte se od někoho praštit do zad nebo se štípněte do ucha. Tato metoda zabere, pokud byla škytavka vyvolána spíše psychickým duševním procesem.

6

cukr a ocet
Můžete také zkusit namočit kostku cukru do octa, poté ji vložte pod jazyk a nechte ji tam rozpustit. Potom zlehka polykejte, i když to nebude nijak dobré.

7

kombinace prostředků
Mým osvědčeným způsobem je zhluboka se nadechnout, zadržet dech a přitom se napít 1 – 2 loků vody. Pokud to nezabere na poprvé, opakujte to dvakrát nebo třikrát. Tato metoda mě nikdy nezklame.
Doporučuje se ale např. i pití v předklonu. To znamená, že se předkloníte nad stolem, kde máte položenou sklenici s pitím. Dýchejte nosem a v předklonu brčkem pomalu ze sklenice upíjejte vodu.
Můžete také vyzkoušet čichání různých vůní nebo masáže reflektogenních zón (např. tlak na oční bulby).

Varování

Pokud vás nepřejde škytavka do 24 hodin, začíná to pro vás být nebezpečné, a proto raději vyhledejte lékaře.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.02857
Average: 4 (35 votes)