Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si doma vypěstovat mango

13. Únor 2020

Rostlinka mango je sama o sobě velice pěkný okrasný prvek. A záleží jen na vás, jestli bude zdobit vaši zahradu, nebo obývák. Pravdou ale je, že bychom tento "stromek" měli pěstovat v květináči, jelikož zimu na zahradě by mango nemuselo zvládnout. Přeci jen patří do složky exotického ovoce.

Co je potřeba

  • plod manga – uzrálý tak akorát (aby nebylo příliš tvrdé, ale ani měkké)
  • hlínu
  • květináč
1

Vyndáme jádro z tvrdého obalu pecky manga, ale pozor, abychom jádro nijak neporušili.

2

Jadérko strčíme do předem nachystané hlíny v květináči. Klademe výhonkem (ocáskem jadérka) dolů. Pozor, ať nezahrabete jadérko moc hluboko. Mělo by být spíše v horní třetině květináče, jelikož kořeny budou dost dlouhé.

3

Hlína by se měla zalévat tak akorát, aby jadérko neuschlo, ale ani nezačalo hnít. Během 2-4 týdnů vyraší rostlinka.

4

Mango má rádo teplo a světlo. Po celý rok potřebuje dostatek světla. Hlavně v létě mangu prospívá plné sluneční záření. Mango je dost náročné na teplotu. V době vegetace by se měla pohybovat mezi 24-27 ° C, v zimním období pak kolem 17-24 °C. Starší mangovníky vydrží kratší pokles teploty ke 2 °C. Květy a malé plody však může poškodit již pokles teploty pod 18 °C.

Květináč volíme raději větší a vysoký, protože hlavní kořen je poměrně dlouhý. Mangovník není náročný na půdu, ale nesnáší těžké promáčené substráty.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat hroznovec | návod
Jak pěstovat hroznovec | návod. Hroznovec je vytrvalý opadavý keř, který když kvete, dokáže být velice impozantní. Zajímavým solitérem je hroznovec i…
Jak zpracovat úrodu dýně Hokkaidó