Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si nechat u České pošty přeposlat zásilku na novou adresu

Dosílka je užitečná služba České pošty, která adresátovi umožňuje vyzvednout si konkrétní zásilku na jiné adrese. Služba je poskytována ve většině případů zdarma. Usnadňuje vyzvednout si dopis v případě, že adresát se momentálně nenachází v místě svého bydliště.

Co je potřeba

informace z výzvy k vyzvednutí zásilky
internetové připojení a email

1
Adresát může požádat o dosílku telefonicky. Stačí zavolat na ukládací poštu a domluvit se na doslání dopisu na jinou adresu. Za rozumnější způsob ale považuji podání žádosti o doslání konkrétní zásilky prostřednictvím elektronické podatelny na webových stránkách České pošty. Je rychlý a jednoduchý a navíc do svého emailu obdržíte kód, který umožní zásilku sledovat. Navíc kód poslouží v případě, že dojde k nějaké komplikaci. Navštivte webovou stránku České pošty na adrese: www.ceskaposta.cz.
2
Z nabídnutého menu stránky České pošty klikněte na odkaz Služby pro příjemce a adresáty a vyberte Doslání konkrétní již uložené zásilky na novou adresu.
3
Vyplňte Žádost o doslání již uložené zásilky na novou adresu. Pro odeslání budete potřebovat informace z Výzvy či Oznámení k zásilce dodané poštou do vaší domovní schránky. Není-li v místě adresy nikdo, kdo by vám informace z lístečku zanechaném poštovní doručovatelkou sdělil, zavolejte na svou poštu.
4
Na závěr doporučuji uvést emailovou adresu, kam má dorazit potvrzení přijetí vaší žádosti s kódem, díky kterému můžete s poštou později komunikovat, vyskytne-li se nějaký problém.

Žádosti podané po 14:30 budou zpracovány až následující pracovní den. U zásilek, na kterých odesílatel požádal o doplňkovou službu „Uložit jen 3 dny“, „Uložit jen 10 dní“ nebo uvedl poznámku „Neprodlužovat odběrní lhůtu“ je omezena lhůta pro doslání, proto věnujte pozornost konci odběrní lhůty.

Autor: chorche
Hodnocení
Lucka F. (neověřeno) | Út, 05/24/2016 - 21:45

Vůbec nechápu, proč se to snaží prezentovat jako službu zdarma, když za to podle ceníku chtějí peníze a ještě to stejně nefunguje. To já jsem teď nedávno narazila na web www.dosilka.cz a tam to mají za 149 Kč za měsíc i s dalšíma službama v ceně.

Patrik Pyšný (neověřeno) | So, 12/19/2015 - 19:51

RR919121932CZ

RR919121932CZ

Oldřich Nováček (neověřeno) | Út, 04/01/2014 - 14:10

S tímhle mě hrozně míchnou.
Odstěhoval jsem se z vesnice do města. Zašel ve městě na poštu a chtěl si zařídit dosílky na 3 měsíce. Nejdřív byly řeči o ceně 100 kč + DPH za měsíc. Tak jsem vyplnil papír od polovičky března do polovičky června a cena vyšla skoro 600,- Kč. Pak mě madam nadala, že když to vyřizuji na jiné poště než na té v konkrétní vesnici, tak tam nemůžu napsat, že to začíná zítra, ale až tak za týden. Oni to tam přeposílají poštou a ta tam dojde bůhví kdy. A teď, asi 2 týdny potom, mi volal nový majitel domu, že si nevybírám schránku, že tam mám hromadu pošty. To jsou teda služby.

monika boudova (neověřeno) | Ne, 03/30/2014 - 10:21

dobry den prestehovala jsem se a potrebovala bych preposlat ze stare adresy materskou ktera mi chodi na slozenku jde to taky???

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici