Jak si nechat u České pošty přeposlat zásilku na novou adresu
Dosílka je užitečná služba České pošty, která adresátovi umožňuje vyzvednout si konkrétní zásilku na jiné adrese. Služba je poskytována ve většině případů zdarma. Usnadňuje vyzvednout si dopis v případě, že adresát se momentálně nenachází v místě svého bydliště.
Co je potřeba
informace z výzvy k vyzvednutí zásilky
internetové připojení a email
Adresát může požádat o dosílku telefonicky. Stačí zavolat na ukládací poštu a domluvit se na doslání dopisu na jinou adresu. Za rozumnější způsob ale považuji podání žádosti o doslání konkrétní zásilky prostřednictvím elektronické podatelny na webových stránkách České pošty. Je rychlý a jednoduchý a navíc do svého emailu obdržíte kód, který umožní zásilku sledovat. Navíc kód poslouží v případě, že dojde k nějaké komplikaci. Navštivte webovou stránku České pošty na adrese: www.ceskaposta.cz.
Z nabídnutého menu stránky České pošty klikněte na odkaz Služby pro příjemce a adresáty a vyberte Doslání konkrétní již uložené zásilky na novou adresu.
Vyplňte Žádost o doslání již uložené zásilky na novou adresu. Pro odeslání budete potřebovat informace z Výzvy či Oznámení k zásilce dodané poštou do vaší domovní schránky. Není-li v místě adresy nikdo, kdo by vám informace z lístečku zanechaném poštovní doručovatelkou sdělil, zavolejte na svou poštu.
Na závěr doporučuji uvést emailovou adresu, kam má dorazit potvrzení přijetí vaší žádosti s kódem, díky kterému můžete s poštou později komunikovat, vyskytne-li se nějaký problém.
Varování
Žádosti podané po 14:30 budou zpracovány až následující pracovní den. U zásilek, na kterých odesílatel požádal o doplňkovou službu „Uložit jen 3 dny“, „Uložit jen 10 dní“ nebo uvedl poznámku „Neprodlužovat odběrní lhůtu“ je omezena lhůta pro doslání, proto věnujte pozornost konci odběrní lhůty.
Diskuze k článku