Co je potřeba

- 700 g brambor
- 300 g vařených bílých fazolí
- 200 g šunkového salámu
- 3 sladkokyselé okurky
- 2 natvrdo vařená vejce
- 60 g celeru
- 60 g mrkve
- svazek jarní cibulky
- majonéza
- sůl
- pepř

1

Nejprve si připravíme potřebné suroviny. Den předem vařené brambory oloupeme a pokrájíme na kostičky. Syrovou mrkev a celer postrouháme na jemném struhadle. Jarní cibulku nebo pórek nakrájíme na kolečka, okurku rozstrouháme nahrubo a salám s vejci pokrájíme na kostičky.

2

Všechny připravené suroviny dáme do misky a promícháme. Přidáme uvařené bílé fazole. Doma vařené fazole můžeme nahradit koupenými fazolemi vařenými v páře v konzervě.

3

Ochutíme majonézu solí, pepřem (můžeme přidat i hořčici a ocet podle chuti) a vmícháme ji do misky s pokrájenými surovinami. Po pečlivém promíchání necháme vychladit a několik hodin proležet. Podáváme jako přílohu nebo svačinu s pečivem.

4

Výroba domácí majonézy

Domácí majonézu si snadno vyrobíme doma pomocí tyčového mixéru. Do úzké vyšší nádoby dáme 2 žloutky, 150 ml oleje, lžičku hořčice, lžičku octa, sůl a pepř. Mixér postavíme na dno nádoby, zapneme a pomalým pohybem zdviháme nahoru. Celý proces trvá asi 5 sekund a majonéza je hotová. Je důležité, aby nádoba byla jen o málo širší než průměr mixéru. Tento recept koluje po internetu a už mnohokrát jsem jej s úspěchem vyzkoušela.

5
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.25
Average: 3.3 (4 votes)