Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si udělat domácí šlehačku | recept

Domácí šlehačka | recept. Někdy se stane, že v lednici chybí tak základní věc, jako je šlehačka ke šlehání. Ve městě je možnost dojít si pro ni do obchodu, ale na venkově to není taková samozřejmost. Poradíme vám, jak si šlehačku vyrobit doma.

Co je potřeba

  • 0,5 l mléka
  • 150 g másla
  • 150 g ztuženého tuku
  • krupicový cukr (množství podle chuti)
1

Mléko ohřejeme a přidáme máslo a ztužený tuk. Necháme rozpustit a přivedeme téměř k varu. Vařit se směs ale nesmí.

2

Mléko s tukem sejmeme z plotny před dosažením bodu varu a postavíme do chladu. Částečně vychlazenou směs 4 minuty prošleháváme metlou. Pak necháme 24 hodin stát v chladu.

3

Druhý den přidáme krupicový cukr podle chuti a ušleháme do pevné hmoty. Dáváme pozor, abychom směs nepřešlehali, oddělil by se tuk od tekutiny a šlehačku bychom už neudělali. Pokud se nám to stane, necháme ztuhnout a pak přecedíme. Na sítu nám zůstane směs ztuženého tuku a másla, na kterém se výborně smaží.

Na šlehačku je lepší použít plnotučné mléko. Nejlépe se povede, když mléko a tuk zahřejeme na 70 °C a odstavíme (je nutné měřit kuchyňským teploměrem).

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirky K.

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit sýrové suflé | recept
Sýrové suflé | recept. Připravit hezky nadýchané, správně vyběhlé suflé se občas nepodaří ani zkušenému kuchaři. Aby se tato šlehaná specialita povedl…
Jak upéct cibulový chléb | recept
Cibulový chléb | recept. Skoro každý již někdy zkoušel upéci domácí chléb. Jiní se na to teprve chystají a v záplavě receptů, které mezi lidmi ko…