Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si upéct brambory s česnekem | recept

Pečené brambory s česnekem | recept. Pečené brambory s česnekem jsou levné jídlo, které se dá jíst jen tak, zapíjené kyškou nebo mlékem. Dělám je, když jsem sama doma a nechce se mi vařit. Takto pečené brambory se mohou podávat i jako příloha k rybě či k masu. Konzumaci pečených brambor s česnekem nedoporučuji žlučníkářům nebo lidem, kteří se chystají do společnosti :)

Co je potřeba

  • brambory
  • česnek
  • sůl
  • sádlo, nejlépe doma vyškvařené
1

Brambory oloupeme a pokrájíme na kousky. Nekrájíme příliš tenké plátky, ty by se během pečení vysušily a byly by tvrdé. Česnek oloupeme a během pečení jej přidáme k bramborům. Na 1 kg brambor dáme alespoň jednu celou paličku česneku. Kdo má česnek opravdu rád, klidně ho může dát více.

2

Pokrájené brambory v misce osolíme a promícháme. Osolíme je pořádně, pojmou hodně soli. Brambory rozprostřeme na pekáček vymazaný sádlem. Pekáč můžeme vymazat i olejem, ale sádlo je sádlo a jednou za čas neškodí. Následně pekáč vložíme do předem vyhřáté trouby a pečeme při teplotě 200 °C.

3

Když jsou brambory poloměkké, přidáme k nim prolisovaný česnek, zamícháme a pečeme do zrůžovění. Teplotu můžeme zvýšit. Jestliže trpíte onemocněním žlučníku a česnek vám dělá problémy, zkuste si sehnat odrůdu Bjetin. Ten snášejí i žlučníkáři (vlastní zkušenost).

4

Hotové pečené brambory s česnekem zapíjíme kyškou nebo podmáslím. Po konzumaci česnekového pokrmu se doporučuje vypít hrnek studeného mléka, mléko pomáhá k potlačení nepříjemného „česnekového dechu“. .

5

Česnekové brambory poslouží i jako příloha k rybám nebo grilovaným masům. Na ilustračním obrázku jsou brambory posypány listy mědvědího česneku. Přeji dobré chutnání.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení

Já v poslední době také dávám přednost „sladkému“ mléku. A majoránku zkusím. Pěstuji si domácí.

poetkavlasta (neověřeno) | So, 04/30/2016 - 16:23

Česnekové brambory znám, dělám je často k večeři a moc mi chutnají.
Utřený česnek dám ale do čisté misky a také tam promnu trochu majoránky a potom nasypu upečené brambory na sádle a vše zamíchám. Mám ráda k tomu studené mléko z lednicky. (Kupuji selské). Vlasta

Další zajímavé články

Dýňové noky | recept. Dýně Hokkaido je v kuchyni všestranně upotřebitelná. Na rozdíl od větších druhů má Hokkaido i přijatelnou velikost, takže se spo…