Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si užít Madrid

28. Duben 2019

Madrid je hlavním městem Španělska, leží ve středu země. Má přes 3 milióny obyvatel, je též hlavním městem stejnojmenné provincie, která je současně jedním ze 17 autonomních společenství Španělska. V madridské aglomeraci žije více než 6 miliónů obyvatel. Centrum města se vyznačuje širokými třídami se zelenými pruhy, velkými kruhovými náměstími a velkým počtem pompézních staveb, nejen renezančního stylu, ale i zcela hypermoderně vypadajících mrakodrapů.

Co je potřeba

fotoaparát, pohodlná obuv, kamera, peníze, průvodce, mapa města

1

Madrid je město muzeí. Navštivte Muzeum Prado, které je jedno z nejslavnějších uměleckých muzeí na světě. Uvidíte zde práci Botticelliho, Rubense, Bosche a mnoho dalších legendárních mistrů

2

Nedaleko centra se nachází El Retiro, místní verze Central Parku. Vezměte loďku a nechte se unášet krásou místní přírody. Nebo se jen tak toulejte zelenými zahradami, kde si můžete vychutnat chlazené pivo a občerstvení z místních barů.

3

Staré město vás vtáhne zpět v čase. Obdivuhodné stavby vás okouzlí svou minulostí. Objevíte zde Sobrino de Botin, nebo-li jídelnu z 18. století, která je podle Guinnessovy knihy nejstarší jídelnou na světě.

4

Jedno z nejznámějších míst je Plaza Mayor, kde se všichni mladí a místní nejraději shromažďují. Je to něco jako Václavské náměstí v Praze.

5

Tradiční španělskou atrakcí jsou býčí zápasy v Las Ventas, které probíhají od března do prosince. Na nejbrutálnější podívanou se můžete podívat ve čtvrti Salamanca.

6

Turisty neoblíbenější ulice je Gran Via, kde si každý může vychutnat různé druhy Tapas se sklenkou vína a poklábosit s místními.

Klíčová slova: Madrid cestování španělsko

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak si vychutnat Ibizu
Obrázek není k dispozici
Jak cestovat s dítětem do zahraničí
Jak se orientovat ve Španělsku
Hlavní čas dovolených je ve Španělsku v měsíci srpnu. Mnoho obchodů je zavřených a silnice jsou na začátku a na konci měsíce přeplněné.
Jak se chovat při střetu s hadem
Jak si užít Istanbul