Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vypěstovat vlastní ibišek syrský | rady

Jak si vypěstovat vlastní ibišek syrský | rady. Ibišek syrský se v našich zahradách vysazuje často do kvetoucích živých plotů, ale i jako solitér. Má mnoho kultivarů a druhů, které se od sebe liší především barvou a typem květu. Některé dosahují v průměru až 15 cm. Od léta do podzimu bohatě kvete velkými, slézu podobnými květy.

Co je potřeba

semena ibišku syrského

1

Pěstujeme je na místech s dobře propustnou půdou. Nesnášejí přehnojení. V letním období potřebují zálivku. Jinak nejsou na zavlažování náročné. V zimě ocení alespoň z poloviny chráněné místo proti silným větrům. Je mrazuvzdorný až do – 27°C.

2

Mladé rostliny ibišku nejsou ještě dostatečně mrazuvzdorné. Budete-li tedy vysazovat ibišek na podzim, měli byste první zimu půdu kolem mladé rostliny pokrýt silnou vrstvou listí nebo mulčovací kůry a keř hojně zakrýt chvojím. V mrazivých polohách je jistější počkat s výsadbou ibišku do jara.

3

Dobře se množí ze semen, takže si každý může vypěstovat svůj vlastní semenáček. První 2 až 3 roky jej budeme pěstovat v květináči a na zimu vždy přeneseme do chladnější místnosti. Nebo stačí nechat na podzim semínka na rostlině dozrát a příroda se už sama postará. Semena mají dobrou klíčivost. Na jaře, spíš v létě, bude pod keřem fůra mladých rostlinek. Semena, která zůstanou na rostlině sesbíráme (nejlépe v únoru) a můžeme použit k cílenému výsevu do nádob. Mladé vysemeněné rostlinky nemají více než jeden větší kořínek, jednoduše je tedy vyryjeme ze země a přesadíme na vhodné místo. Po asi 5 až 6 letech již dosáhne velikosti opravdu vzrostlého keře.

4

Nejlépe se ibišky syrské množí křížením nebo řízkováním dřevnatých větviček, které se nejprve nechají zakořenit ve vodě.

Autor: ZBohdalova
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat pivoňky | rady
Jak se starat o hrnkový ibišek | rady
Jak pěstovat verbenu | rady
Jak pěstovat eukalyptus | rady
Jak pěstovat brusinky | rady