Co je potřeba

chmelový extrakt (60 Kč pro 45 až 90 l piva)
pivní kvasnice (72 Kč pro 18 až 28 l piva)
hrnec
voda
delší vařečku na míchání
soudek nebo lahve

1

Chmelový extrakt je pro nás chytré řešení, jak si v domácích podmínkách uvařit jednoduše své vlastní pivo. Chmelový extrakt není jen o chmelu. Je to jakýsi polotovar vyráběný v pivovaru při běžné přípravě piva, ovšem s tím rozdílem, že před procesem kvašení se vyjme a mladina se prostě pro tyhle účely vysuší. Jakmile s extraktem pracujeme dál, proces pokračuje. Připravíme si hrnec s vodou, do něhož extrakt vysypeme. Množství vody odpovídá tomu, jaké pivo si chceme vyrobit - jestli desítku, nebo dvanáctku. Vyššího množství alkoholu dosáhneme přimícháním cukru.

2

Přidáme pivní kvasnice a necháme pět dní kvasit. Pak přelijeme do soudku nebo připravených lahví a necháme dalších 10 dní uležet. Domácí pivo je světě. Zdá se to být příliš jednoduché, ale vyzkoušejte sami.

Tipy

Na trhu se objevily domácí pivovary - přístroje pro domácí výrobu piva. Základem je tlaková nádoba ze speciálního plastu vybavená výčepním zařízením, pojistným ventilem, tlakoměrem a mechanikou pro případné dodání CO2. Zařízení vyjde zhruba na necelé tři tisíce a najednou v něm vyrobíte zhruba 20 piv. Výhodou je snadná přenosnost, a tak si lze pivo uvařit doma i na chatě s přáteli. Návratnost je vysoká - půllitr piva totiž vyjde jen na pár haléřů!!!

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.22222
Average: 3.2 (9 votes)