Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vyrobit domácí pivo - domácí pivo z pivovarnického extraktu

18. Září 2019

Vyrobit si pivo v domácích podmínkách? Věřte mi, přátelé, že je to jednodušší, než se na první pohled zdá. A přitom si vystačíme s tím, co najdeme u nás v kuchyni! A chuť takového piva? Ta může být ještě lepší, než na jakou jsme zvyklí. Staňte se sládkem svého domácího piva. Kromě vlastní konzumace jím můžeme obdarovat své přátele. Nejprve je třeba podotknout, že metod, jak si vyrobit své vlastní domácí pivo, je spousta. V následujících řádcích popíši výrobu domácího piva, která se mi zdá být nejrychlejší a nejlevnější. K výrobě totiž použijeme "polotovary", které pro nás "domácí pivovarníky" připravují i samotné pivovary. Co k tomu budeme potřebovat?

Co je potřeba

chmelový extrakt (od 60 Kč pro 45 až 90 l piva)

pivní kvasnice (od 72 Kč pro 18 až 28 l piva)

hrnec

voda

delší vařečka na míchání

soudek nebo lahve

1

Chmelový extrakt je pro nás chytré řešení, jak si v domácích podmínkách uvařit jednoduše své vlastní pivo. Chmelový extrakt není jen o chmelu. Je to jakýsi polotovar vyráběný v pivovaru při běžné přípravě piva, ovšem s tím rozdílem, že před procesem kvašení se vyjme a mladina se prostě pro tyhle účely vysuší. Jakmile s extraktem pracujeme dál, proces pokračuje. Připravíme si hrnec s vodou, do něhož extrakt vysypeme. Množství vody odpovídá tomu, jaké pivo si chceme vyrobit - jestli desítku, nebo dvanáctku. Vyššího množství alkoholu dosáhneme přimícháním cukru.

2

Přidáme pivní kvasnice a necháme pět dní kvasit. Pak přelijeme do soudku nebo připravených lahví a necháme dalších 10 dní uležet. Domácí pivo je světě. Zdá se to být příliš jednoduché, ale vyzkoušejte sami a dáte mi za pravdu. 

Na trhu se objevily domácí pivovary - přístroje pro domácí výrobu piva. Základem je tlaková nádoba ze speciálního plastu vybavená výčepním zařízením, pojistným ventilem, tlakoměrem a mechanikou pro případné dodání CO2. Zařízení vyjde zhruba na necelé tři tisíce a najednou v něm vyrobíte zhruba 20 piv. Výhodou je snadná přenosnost, a tak si lze pivo uvařit doma i na chatě s přáteli. Návratnost je vysoká - půllitr piva totiž vyjde jen na pár haléřů!!!

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si vyrobit domácí medové pivo
Jak upéct domácí pivní chléb | recept
Jak správně otevírat sekt | tipy