Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si za pár korun ušít nahřívací polštářek | návod

Jak si za pár korun ušít nahřívací polštářek | návod. Nahřívací polštářky jsou malé látkové polštářky naplněné směsí, která se dá v mikrovlnce zahřát. V obchodech naleznete široký sortiment těchto produktů, které se liší cenou, výhřevností, tvarem, vzorem a také náplní. Ta může být tvořena polystyrenovými kuličkami, pšenicí, pohankou, rýží nebo třešňovými peckami. Někdy se také přidávají bylinky na provonění. Po nahřátí se dá polštářek použít k celkovému zahřátí například před spaním, na uvolnění menstruačních křečí, uvolnění svalů a kloubů. Pokud chcete ušetřit, nebo někomu udělat radost vlastnoručně vyrobeným dárkem, ušijte si polštářek doma. Je to jednoduché, takže to zvládne opravdu každý, a to i bez šicího stroje. Navíc si ho vyrobíte podle vlastních představ.

Co je potřeba

  • látka o rozměrech 40 x 15 cm
  • 350 g rýže
  • dvě čajové lžičky sušené levandule
  • šicí stroj nebo jehlu a nit
  • trychtýř (nemusí být)
1

Nejdříve si ustřihněte pruh látky velký zhruba 40 x 15 cm. Pokud byste si raději ušili polštářek, který se přikládá na bedra, přizpůsobte tomu rozměr. Látku položte rubovou stranou na stůl, v polovině delší strany přehněte a sešijte buď na šicím stroji nebo ručně. Poslední stranu sešijte ale jen do poloviny, abyste tam později mohli vložit náplň.

2

Na výše uvedený rozměr látky smíchejte zhruba 350 g rýže se dvěma čajovými lžičkami sušené levandule. S bylinkami to nepřehánějte, jelikož i takto malé množství se po prohřátí provoní. Směs pořádně promíchejte.

3

Polštářek otočte lícovou stranou ven (rubová strana bude tedy uvnitř) a směs pomocí trychtýře nasypejte do polštářku. Zašijte i zbytek poslední strany. Výsledný polštářek bude mít rozměr cca 20 x 15 cm.

  • Kromě levandule můžete přidat i jiné bylinky, například mateřídoušku.
  • Pokud chcete mít každou stranu polštářku jinou, zkombinujte dvě úplně odlišné látky.
  • Pro pokročilejší: na ušitý polštářek si můžete ještě vyrobit obal na zip, který lze v případě potřeby vyprat.

Polštářek zkuste nejdřív ohřát v mikrovlnce na 1 minutu na střední výkon, abyste ho nespálili. Doba ohřevu závisí na velikosti a dalších faktorech.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na mýdlové muffiny | DIY
Mýdlové muffiny | DIY. Mýdlové muffiny sice nejsou k jídlu, můžou však posloužit jako krásná dekorace, vůně do šatníku či vhodný dárek pro Vaše blízké…
Jak vyrobit domácí masážní gel | DIY
Jak vyrobit domácí masážní gel | DIY. Trápí Vás bolavá záda, namožené či ztuhlé svaly nebo se potřebujete uvolnit po náročném dni či sportovním výkonu…