1

vyberte si tvar
Zpočátku velmi záleží, jaký tvar keříku si vyberete. Mezi nejjednodušší tvary patří kužel. Většina stříhaných tvarů se formuje lépe podle šablony, ale samozřejmě, že ty jednoduché zvládnete ostříhat od ruky. My se pracovně rozhodneme pro kuželovitý tvar keříku.

2

od oka
Zvolte si kmen nebo kmeny, které budou vytvářet jádro vašeho díla, poté od oka sestříhněte rostinu do požadovaného tvaru. V první fázi jde jen o to, aby rostlina rostla do tvaru, který bychom si přáli.

3

pomožte si pomůckami
O rok později si z drátů a laťek zhotovíme formu, která nás bude vést při stříhání do požadovaného tvaru. Tři hruba stejně dlouhé laťky, které se do týkají země v dolní části a které se sbíhají v horní části, připevníme k sobě drátem. Připevníme je tak, že kolem rostliny v květináči vytvářejí jakési týpí. Poté se jimi necháme vést a stříháme pouze to, co přečuhuje.

4

udržování tvaru
Pokud má rostlina požadovaný tvar, nezbývá než ho udržovat pravidelným stříháním. Minimálně jednou za rok rostlinu sestříhněte, ale jak už jsem uvedla výše, doba, za jak dlouho stříhat znovu, závisí na druhu keříku.

Tipy

Při utváření složitého tvaru je samozřejmě nutné utvořit mnohem složitější konstrukci šablony. Výsledek je samozřejmě zajímavější a jen tak někdo ho na zahradě nemá. Ale mít tu fantazii a schopnost vytvořit takovou konstrukci, to není jen tak.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno