Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat bábovku z kynutého těsta | recept do domácí pekárny

Bez domácí pekárny si už život neumím snad ani představit. Tohle těsto na bábovku se krásně vejde do běžně velké domácí pekárny. A je navíc i téměř univerzální. Když chci upéct bábovku, vánočku nebo třeba mazanec, tak nepoužívám už jiný recept. Pro dochucení bábovky přidávám například mandle či jiné oříšky, nesmí chybět ani rozinky namočené v rumu. Nikdy neuškodí ani troška citronové kůry.

Co je potřeba

500 g hladké mouky
250 g mléka
Špet kasoli
2 žloutky
40 g droždí
100–150 g cukru krupice
125 g rozpuštěného másla
Rozinky a ořechy (množství dle chuti)
Moučkový cukr na posypání bábovky

1
Pusťme se do těsta. Připravíme si domácí pekárnu a do její nádoby nalijeme nejdříve mléko, přidáme rozpuštěné máslo a vaječné žloutky, pak mouku. Do mouky dáme droždí s cukrem na jednu stranu nádoby a na druhou stranu sůl. Pekárnu nastavíme na program TĚSTO.
2
Jakmile se suroviny na bábovku spojí, přisypeme rozinky a ořechy. Než těsto vykyne, nachystáme si velkou bábovkovou formu. Vymažeme ji tukem a klasicky vysypeme moukou.
3
Když těsto na bábovku vykyne, urovnáme ho do bábovkové formy a pečeme v předehřáté troubě na 180 °C asi 45 minut. Jakmile povrch bábovky zezlátne, doporučuji přikrýt alobalem, ať se bábovka nespálí, a dopečeme. Upečenou bábovku poznáme tak, že při vpichu špejlí špejle zůstane suchá.
4
Hotovou bábovku necháme lehce vychladnout, opatrně ji vyklopíme a nakonec pocukrujeme moučkovým cukrem.
Autor: Marketa Kralova | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na kynutou bábovku z domácí pekárny: autorka

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
V Česku nejčastěji pečená bábovka je ta dvoubarevná. Existují různé recepty, jak všemožně vylepšit recept na originální bábovku. Přikládám recept na m…