Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat bramborovou pomazánku na chlebíčky | recept

Bramborová pomazánka recept. Brambory v našich končinách již po staletí patří mezi základní pilíře našich jídelníčků. Tradiční bramborové polévky, bramborové guláše, halušky nebo bramborové placky mají překvapivě i svou v kuchyních méně známou sestřičku v podobě bramborové pomazánky. Recept na bramborovou pomazánku jsem sepsal do několika základních kroků. Příprava pomazánky z brambor je nenáročná, výsledek chutný, vhodný pro chlebíčky, jednohubky a jiné pečivo.

1
Na bramborovou pomazánku si přichystejte půl kg brambor, dobrou majonézu (nejlépe domácí, neznáte-li recept, najdete několik receptů na tomto webu) – majonézy bude zapotřebí jen tři polévkové lžíce, dále použijeme český česnek (5 stroužků, cca 1 hlavička), 3 polévkové lžíce olivového oleje, sůl a pepř na dochucení.
2
Recept na bramborovou pomazánku je více než snadný. Brambory uvařte ve slupce (není podmínkou, mám ale vyzkoušeno, že brambory jsou tak chutnější) a oloupejte je.
3
Poté je prolisujte a najemno nastrouhejte. Do mísy vhoďte uvařené brambory, rozetřený česnek, 3 polévkové lžíce domácí majonézy, stejné množství olivového oleje. Suroviny v míse řádně promíchejte, bramborovou pomazánku dochuťte solí a pepřem.
4
Bramborová pomazánka je hotová a připravená k tomu, abyste ji směle ochutnali. Můžete ji použít pro obložené chlebíčky, jednohubky nebo jen tak na opečený trustový chleba. Doufám, že vám pomazánka z brambor bude chutnat!

Některé recepty na bramborové pomazánky vybízejí, abyste do bramborové pomazánky dali i uvařené vejce natvrdo nebo okurku. Vyzkoušejte tuto variantu bramborové pomazánky také. Pomazánka chutná výtečně.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na bramborovou pomazánku na chlebíčky: ilustrační, autor snímku: Hans Thoursie, ID: 1414350, zdroj: sxc.hu

Hodnocení
Hana Kheirbeková (neověřeno) | So, 12/06/2014 - 21:47

Bezva volba

Bezva volba

eliot (neověřeno) | Po, 05/26/2014 - 19:06

ja pridávam ešte lyžicu plnotučnej horčice,je roky osvedčená, výborná

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici