Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat bramborovou pomazánku na chlebíčky | recept

Bramborová pomazánka recept. Brambory v našich končinách již po staletí patří mezi základní pilíře našich jídelníčků. Tradiční bramborové polévky, bramborové guláše, halušky nebo bramborové placky mají překvapivě i svou v kuchyních méně známou sestřičku v podobě bramborové pomazánky. Recept na bramborovou pomazánku jsem sepsal do několika základních kroků. Příprava pomazánky z brambor je nenáročná, výsledek chutný, vhodný pro chlebíčky, jednohubky a jiné pečivo.

1

Na bramborovou pomazánku si přichystejte půl kg brambor, dobrou majonézu (nejlépe domácí, neznáte-li recept, najdete několik receptů na tomto webu) – majonézy bude zapotřebí jen tři polévkové lžíce, dále použijeme český česnek (5 stroužků, cca 1 hlavička), 3 polévkové lžíce olivového oleje, sůl a pepř na dochucení.

2

Recept na bramborovou pomazánku je více než snadný. Brambory uvařte ve slupce (není podmínkou, mám ale vyzkoušeno, že brambory jsou tak chutnější) a oloupejte je.

3

Poté je prolisujte a najemno nastrouhejte. Do mísy vhoďte uvařené brambory, rozetřený česnek, 3 polévkové lžíce domácí majonézy, stejné množství olivového oleje. Suroviny v míse řádně promíchejte, bramborovou pomazánku dochuťte solí a pepřem.

4

Bramborová pomazánka je hotová a připravená k tomu, abyste ji směle ochutnali. Můžete ji použít pro obložené chlebíčky, jednohubky nebo jen tak na opečený trustový chleba. Doufám, že vám pomazánka z brambor bude chutnat!

Některé recepty na bramborové pomazánky vybízejí, abyste do bramborové pomazánky dali i uvařené vejce natvrdo nebo okurku. Vyzkoušejte tuto variantu bramborové pomazánky také. Pomazánka chutná výtečně.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak udělat bramborovou pomazánku | recept
Obrázek není k dispozici
Jak udělat gratinované brambory
Obrázek není k dispozici
Jak udělat brambory se sýrovou náplní
Jak udělat zapečené brambory | recept