Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat brokolicovo-tuňákovou pomazánku | recept

Brokolice, vzdálená příbuzná květáku, je v současnosti bezpochyby respektovaným výživovým produktem, který prospívá našemu zdraví. Brokolici vařenou, zapečenou na mnoho způsobů a podob, které lichotí našim chutím a hlavně dodávají tělu tolik prospěšných vitamínů a minerálů, zná již každá rodina, a přesto se nebráníme zkoušet a ochutnat ji s jinými produktovými variacemi. Pokud někteří z vás ještě nevyzkoušeli kombinaci brokolice a tuňáka, tak se přesvědčte, jak je pomazánka brokolicovo-tuňáková chutná, na přípravu nenáročná a pohotová.

Co je potřeba

  • konzerva – tuňák ve vlastní šťávě
  • čerstvá brokolice
  • 2 lžíce tvarohu (vanička)
  • trocha citronové šťávy
  • koření, sůl, pepř
1

Brokolici dobře propláchneme a vložíme do vroucí vody. Rychleji se uvaří, když ji "natrháme na růžičky"a krátce povaříme v hrnci s pokličkou. Vodu slijeme nebo brokolici vyjmeme z vody cedníkem a necháme vychladnout.

2

Brokolici můžeme nyní buď rozmixovat, pokud chcete pomazánku jemnější, anebo ji rozmačkat vidličkou, aby měla hrubší strukturu. Ruční rozmačkání má tu výhodu, že si nezašpiníme další nádobí a malé hrudky brokolice dodávají pomazánce osobitou kresbu a pocitově jsou příjemné na skus.

3

Rozmělněnou brokolici smícháme s tuňákem ve vlastní šťávě (někteří strávníci jistě nepohrdnou ani tuňákem v oleji), přidáme 2 lžíce vaničkového tvarohu (ten je jemnější a pro spojení ingrediencí vhodnější), zakápneme citronovou šťávou a dochutíme kořením, solí nebo pepřem. Brokolicovo-tuňákovou pomazánku natíráme na pečivo podle vlastní volby, nebo ji můžeme prostřít do misky obložené zeleninou. Přejeme dobou chuť.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit dýňové chilli | recept
Jak upéct domácí flapjack | recept
Jak grilovat lososa i jiné ryby