Co je potřeba

papriky
rajčata
cuketa
uzenina
několik vajec (podle počtu strávníků)
2 cibule
2 lžíce sádla (olej)
sůl, pepř, koření

1

Na sádle nebo oleji, jak nám to vyhovuje, zpěníme cibulku a přidáme sladkou nebo špetku pálivé práškové papriky. Cibulku necháme jen zesklovatět a tím máme připravený základ na lečo. Omyjeme zeleninu - papriky, rajčata a v našem případě i cuketu, připravíme si koření, které chceme použít.

2

Papriky zbavíme středů se zrníčky a nakrájímeje na malé kousky. Rajčata, pokud nechceme na nich nechat slupky, zakrojíme po jejich obvodu a spaříme v horké vodě. Po chvíli vyjmeme, stáhneme je ze slupek a nakrájíme rajčata také na menší kousky. Oloupanou cuketu zbavíme středové dužiny, malé cukety nakrájíme celé i se středem.

3

Nakrájenou zeleninu postupně přidáváme na zpěněnou cibulku, nejdříve papriky a pak ostatní a dusíme do měkka. Poměr co do množství paprik a rajčat neřešíme, dáme podle našich možností. Vodou nepodléváme, zelenina pustí sama šťávu. Když podušená směs změkne, přidáme na kostky nakrájenou uzeninu, můžeme použít i masové přebytky a necháme dobře prohřát. Nakonec rozklepneme několik vajec, množství záleží na vás a na počtu strávníků. Dochutíme kořením, osolíme a případně opepříme (tady opatrně, pokud byla některá z paprik pálivá, tím již lečo získalo pikantní chuť).
Lečo výtečně chutná s pečivem, někdo volí jako přílohu brambory nebo rýži. Přejeme dobré pochutnání!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)