Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat dobrou pomazánku z uzené makrely | recept

11. Leden 2014

Pomazánka z uzené makrely | recept. Ryby jsou velmi zdravé a jsou pro nás zpestřením našeho jídelníčku. Měli bychom je tam tedy rozhodně zařadit, ať už v podobě hlavních chodů, ale i malých svačinek a večeří. Rybí maso je jemné, bílé a chutná výtečně. Makrela je exkluzivní, protože je mastnější a jde s ní různě pracovat. Hodí se na gril, ale udělat se z ní dá i skvělá pomazánka. Přináším vám jednoduchý recept na pomazánu z uzené makrely.

Co je potřeba

Ryby a vejce se k sobě výtečně hodí, nemusíte se této kombinace vůbec bát. Kdo nemá vajíčka rád, nakrájí si sterilované okurky (asi 4 ks). A jak na takovou fantazii chutí? Úplně jednoduše.

Co bude k přípravě pomazánky z uzené makrely nutné koupit? Určitě uzenou makrelu, kterou doma běžně nemáme. Pro menší rodinu postačí i jedna makrela, když chcete více pomazánky, udělejte si jí ze zdvojené dávky.
Z lednice si vyndejte máslo – použijte asi ½ kostky nebo 4 lžíce majonézy, dále 2 vejce a 1 lžíci hořčice. Z koření poté standardně sůl (tady pozor, uzená makrela je sama o sobě hodně slaná, stačí půl špetky, někdy ani ne) a špetka pepře. Na chuť vymačkat citrón a na dozdobení jeho čerstvý plátek. Náročnější strávníci si připraví worcester – stačí pár kapek a plátky syrové cibule.

1
Kupte si menší či větší uzenou makrelu podle toho, kolik pomazánky vlastně chcete vytvořit. Pokud máte vlastní udírnu, lze jí dát syrovou vyudit a ona vám provoní i okolí. Koupenou nebo hotovou makrelu či makrely oberte, ale nejprve si odstraňte páteř. Kousíčky masa mezi prsty rozmělněte, odstraňte drobné kůstky a utvořte hmotu.
2
Cibulku si nakrájejte na jemno a přidejte do směsi.
3
Povolené máslo je dalším pojidlem, které vám dotvoří tu správnou konzistenci. Tučnější variantou je majonéza, která dodá pomazánce úplně jinou chuť.
4
Hořčice jí obohatí o šmak, vejce jí zjemní a zároveň přidá na objemu.
5
Hotovou pomazánku z uzené makrely dochuťte solí a pepřem.
6
Pomazánku zakápněte pár kapkami citrónové šťávy a ozdobte v mističce čerstvým plátkem citrónu.
7
Pomazánka z uzené makrely je skvělou kombinací k čerstvému křupavému chlebu nebo bagetě. Na celozrnném pečivu není pomazánka až tak dobrá, tam skvěle korespondují zase zeleninové pomazánky.

Pro gurmány je možnost pomazánku z uzené makrely dochutit worcesterem a na chlebu plátkem syrové cibule.

Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Recept na pomazánku z makrely. Ač se ryby řadí k dietnějším pokrmům, tak makrela je zrovna velmi výživná. Je mastnější, ale obsahuje zázračné omega 3…
Obrázek není k dispozici
Recept na lososovou pomazánku. Pokud si chcete připravit pomazánku z mořské ryby, konkrétně z lososa, pak jsou následující řádky určeny právě vám. Pom…
Obrázek není k dispozici
Lahůdka, která se na našich stolech objevuje čím dál tím častěji. Losos je univerzální ryba, která chutná jak syrová, vařená, pečená či smažená. A co…