Co je potřeba

Zachovat klid
Suroviny uvedené v návodu

1

Do takové situace se alespoň jednou dostane každý, kdo vaří pro rodinu: V dobré víře nakoupíme za poměrně slušnou cenu dva přiměřeně velké kusy mražené ryby. Od pohledu a podle váhy odhadneme, že to sice na žádné velké přejídání nebude, ale k večeři pro rodinu stačí. Když ale doma z ryby odtaje námraza, v misce se krčí dvě ubohoučké rozmočené mřenky. Tím by hladové krky nasytil jen jeden, a to ukřižovali.

2

První reakcí je vyklopit tu ostudu do porcelánu a spláchnout. Jenže vzápětí si uvědomíme, že odchodem vody se cena rybí hmoty víc než dvojnásobila. Přece tak nechtěně zdraženou surovinu nevyhodíme? A rodina čeká na večeři. Brambory na kaši se už vaří. Rybí torzo necháme důkladně vykapat. Vezmeme ostrý nůž a maso posekáme na drobné kousky.

3

Rybu vložíme do pracovní misky. Přidáme čtyři žloutky, půl hrnku strouhánky, trochu soli, kmín. Jestliže máme zelené bylinky, nasekáme jich plnou hrst a přidáme ke žloutkům. K rybě se hodí petrželka, celerová nať, trošku tymiánu, bazalka, pomerančová máta, jako karí vonící smil. Z bílků ušleháme tuhý sníh a zlehka přimícháme ke směsi.

4

V ploché pánvi rozehřejeme olej na smažení. Vaječnou hmotu přendáme do pevného mikroténového sáčku. Odstřihneme roh a do rozpáleného oleje vytlačujeme tyčinky rybí vaječné hmoty. Tyčinky můžeme nalévat do oleje i třeba lžicí, ale sáček se osvědčil – je to velmi rychlé a podaří se tak mít „rybí prsty“ přibližně stejně široké i dlouhé.

5

Rybí prsty osmažíme po obou stranách – je to hned, proto není radno od pánve odcházet. Z uvedené dávky jsou dvě „várky“ rybích tyčinek. Rybí prsty uchováme na teplém místě a dokončíme úpravu brambor. K rybím smaženkám se hodí kaše, a nebo vařené brambory s dobrou studenou omáčkou na majonézové bázi (například tatarská).

6

Nebo můžeme brambory omastit a rozmačkat (šťouchané). Potom dáme na talíř zeleninovou oblohu se svěžím dresinkem. I když toto jídlo není žádný kulinářský skvost pro vybrané labužníky, dětem bude chutnat. A nakonec – proč ne? Vždyť jsme do něj nic špatného nedali. Jen z nákupu mraženého rybího filé jsme zase na delší čas vyléčeni.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.2
Average: 4.2 (5 votes)