Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat dýňové chutney | recept na dýňové čatní

13. Listopad 2020

Jak udělat dýňové chutney | recept na dýňové čatní z dýně hokkaido. Dýňová specialitka, kterou snadno připravíte, má nejrůznější využití a navíc se dá uskladnit. Takže po pár týdnech jako když ji najdete. Toť čatní z dýně Hokkaido, doplněné zajímavými surovinami, které dohromady zajistí dokonalý chuťový zážitek. Zpočátku sladká chuť je v závěru vystřídána řízností a pikantností. Jeho přidáním tak i z méně výrazného jídla vytvoříte hotovou lahůdku.

Co je potřeba

  • 1 větší dýně Hokkaido (cca 1 a ¼ kg)
  • 2 větší cibule
  • 60 g čerstvého zázvoru
  • 1 citron
  • 3 lžíce slunečnicového oleje
  • 2 lžičky hořčičného semínka (Bílá hořčice)
  • 1 lžička kurkumy
  • špetka strouhaného muškátového oříšku
  • sůl, pepř – dle chuti
  • 2 celé skořice
  • 250 ml jablečného octa
  • 250 g třtinového cukru
  • 1 lžička mleté skořice
  • voda na podlévání – dle potřeby
1

Nejprve si připravte zeleninu. Dýni očistěte od semínek a i se slupkou dužinu nakrájejte na menší kostky. Zázvor oloupejte a nasekejte na drobné kousky. Celý citron nakrájejte i s kůrou nadrobno.

2

Ve větším hrnci orestujte na oleji nasekanou cibuli.

3

Následně přidejte zbylé suroviny, kromě cukru a skořice. Tedy dýni, zázvor, citron, hořčičné semínko, kurkumu, muškátový oříšek, sůl, pepř, celou skořici a ocet.

4

Takto za občasného míchání duste 30 minut. Pokud se Vám směs v průběhu dušení začne připalovat či vysušovat, podlijte ji přiměřeným množstvím vody. Následně přidejte cukr spolu s mletou skořicí a pozvolna duste dalších přibližně 30 minut do mírného zhoustnutí. Opět dle potřeby podlévejte.

5

Pokud jste udělali kostky dýně větší, jako já, v závěrečné fázi dušení si pomožte šťouchadlem na brambory a kousky jemně rozmačkejte.

V chutney jsou kousky nutné, ale měly by být spíše menší. Pokud by Vám chutney případným šťoucháním zhoustlo, podlijte ho trochou vody, aby výsledná konzistence nebyla lepivá, ale podobná marmeládě.

6

Hotové chutney plňte do horkých sklenic a zavíčkujte. Po náležitém uležení (nejlépe 14 dnů a více) podávejte doslova, s čím Vás napadne. Chutney je výborné k masu, sýrům, lze ho podávat samostatně jako pomazánku nebo promíchat s těstovinami, rýží. Fantazii se meze nekladou.

Pokud máte rádi opravdu pikantní záležitosti, směle do chutney přidejte na jemno nakrájené čili nebo místo obyčejného pepře zvolte kajenský.  

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat sladký dýňový chlebíček
Jak udělat sladký dýňový chlebíček | recept z dýně na sladký čokoládový chlebíček. Poměrně vydatný, tudíž zasytí. Pečený z dýňového pyré a zakysa…