Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat dýňovou pomazánku | recept

17. Září 2018

Nevíte co s vydlabanou dýní? Už jste přejedení polévky a zapečené dýně na všechny možné způsoby? Zkuste z obsahu vydlabané dýně vytvořit dýňovou pomazánku a z její slupky efektivní venkovní osvětlení. Stačí jen špetka fantazie a výtvor je na světě. Je hodně způsobů, jak pomazánku z dýně oživit. Ať to jsou oříšky, které k ní skvěle pasují nebo tymián či rozmarýn, záleží jen na vás.

Co je potřeba

Co budete k přípravě dýňové pomazánky potřebovat? Stačí jedna menší dýně, ani jí nespotřebujete celou. Dále 4 lžíce majonézy nebo zakysané smetany, šunka, pár sterilovaných kapií, sůl a pepř.

1

Dýni vydlabejte a její kousky, které přiléhaly k hraně stěny dýně, ostrouhejte. Mohou být po oddělení od slupky dost tvrdé.

2

Dále nakrájejte dužinu z dýně na stejnoměrné kostky, které poskládáte na pařáček nebo cedník nad hrnec s horkou vodou, kde se vaří voda.

3

Změklou dýni sejměte z pařáčku nebo cedníku a nechte vychladnout a rozmačkejte vidličkou nebo rozmixujte. Přidejte majonézu (tučnější varianta) nebo zakysanou smetanu (lehčí stravitelnější varianta) a promíchejte.

4

Dýňové pomazánce vdechne úplně jiný rozměr šunka a kapie, nakrájené na malinké čtverečky.

5

Přidejte sůl, pepř a dýňová pomazánka je na světě.

6

Chlebíček nebo kanapku dozdobte zbylou šunkou a kapií. Tuto pomazánku se nebojte udělat dětem, dýně je zdravá, ale použijte při výrobě zakysanou smetanu a nekořeňte příliš, stačí malinko soli.

7

Variací je spoustu, tak proč si nevyzkoušet dýňovou pomazánku i s oříšky a špetkou tymiánu. Postup je stejný, jen do změklé dýně nedáme šunku a kapii, ale trochu česneku, tymiánu a namletých vlašských nebo lískových oříšků. Také je možnost k základu přidat rozmarýn a červenou papriku. Její nasládlá chuť je potlačena, ale ne každý z nás má rád tymián nebo rozmarýn.

8

Pro gurmány, kteří postrádají slanější chuť je možnost na dýni použít worcester, který z ní uvolní všechny vůně a chutě.

Já také vybírám semínka, ale to loupání je za trest. To mixujete celá semena i se šlupkou?

Vlasta (neověřeno) | So, 09/19/2015 - 15:50

Chtěla bych sdělit všem, kdo doma rádi zkouší nové recepty. Já si ze všech dýní co rozkrojím a vydlabu dávám stranou semínka, opatrně je vyberu z vydlabané dužniny a dávám je usušit. VŽDY když jdu zadělávat na chleba ( dvakrát týdně),tak si naberu větší hrst a v mixéru umixuji na prášek. Ten pak přidávám do mouky na chleba. V těstě to sice není moc cítit ale má krásmou barvu, a jistě mnoho vitamínů a zdraví prospěšných látek navíc. Přeji všem zdar a sílu.

Další zajímavé články

Recepty z dýně – dýně hokaido recepty. Dýně je na našich talířích velmi opomíjenou zeleninou. A je to škoda, protože její příprava je nenáročná a duži…