Co je potřeba

  • 1 avokádo
  • česnek podle chuti (2-3 stroužky)
  • sůl
  • olivový olej (1 polévková lžíce)
  • natvrdo vařená vejce
1

Při nákupu avokáda se raději vyhněte plodům označeným nálepkou, že jsou vhodné ihned ke konzumaci. Avokádo není levná záležitost a mám s těmito zralými avokády nejednu špatnou zkušenost. Dužina ke konzumaci musí mít krémovou barvu bez hnědých skvrn. Zákazníci v obchodech bohužel plody mačkají a pak si domů přinesete avokádo, které není poživatelné. Výhodnější je koupit si ještě tvrdé ovoce. Při běžné pokojové teplotě změkne za několik dní.

2

Avokádo podélně ostrým nožem rozkrojte až k jádru a pak lehce pootočte půlkami proti sobě. Z jedné poloviny se oddělí pecka, z té druhé ji nožem vyjměte. Slupka avokáda je nepoživatelná, proto lžičkou vyberte dužinu a slupku vyhoďte. Pecku můžete zasadit, při troše štěstí budete mít hezký pokojový stromek. Avokádo osolte, přidejte olivový olej a prolisovaný česnek. Umixujte nebo rozmačkejte vidličkou. Dužina při delším stání tmavne, nebudete-li pomazánku podávat hned, přidejte několik kapek citronové šťávy.

3

Pomazánka se skvěle hodí na pečivo, můžete ji využít i na jednohubky či chlebíčky. Avokádovou pomazánku doplňte strouhaným vejcem uvařeným natvrdo.

Varování

Avokádo nepoužíváme k tepelné úpravě, hořkne.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (2 votes)